NR 4/07 z 2.01.2007r.
ZARZĄDZENIE NR 4/07
WÓJTA GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
z dnia 2 stycznia 2007 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kołaki Kościelne.
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128) zarządzam, co następuje:
§ 1. Przyjmuje się organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy Kołaki Kościelne, zawarte w regulaminie organizacyjnym, stanowiącym załącznik do niniejszego zarzadzenia.§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 13/03 Wójta Gminy Kołaki Kościelne z dnia 1 czerwca 2003 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kołaki Kościelne, (zm. Zarządzenie Nr 114/05 Wójta Gminy Kołaki Kościelne z dnia 2 sierpnia 2005 r. sprawie zmian w regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Kołaki Kościelne i Zarządzenie Nr 160/06 Wójta Gminy Kołaki Kościelne z dnia 25 października 2006 r. w sprawie zmian w regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Kołaki Kościelne).
Barbara Wasiulewska
Wójta Gminy Kołaki Kościelne
z dnia 2 stycznia 2007 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Kołaki Kościelne, zwany dalej „Regulaminem”, określa:- zasady kierowania Urzędem,
- organizację wewnętrzną Urzędu,
- zakresy działania komórek organizacyjnych,
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków obywateli,
- organizację działalności kontrolnej w Urzędzie,
- zasady podpisywania pism i decyzji.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o Gminie, Radzie, Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Urzędzie – należy przez to rozumieć: Gmina Kołaki Kościelne, Rada Gminy Kołaki Kościelne, Wójt Gminy Kołaki Kościelne, Zastępca Wójta Gminy Kołaki Kościelne, Sekretarza Gminy, Skarbnik Gminy, Urząd Gminy Kołaki Kościelne.§ 3
Urząd Gminy zwany dalej „Urzędem” realizuje zadania:- własne gminy,
- z zakresu administracji rządowej, których wykonanie zlecono gminie na mocy obowiązujących ustaw,
- z zakresu administracji rządowej, przekazane Gminie w drodze porozumienia.
§ 4
Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisach prawa, Statutu Gminy, niniejszego Regulaminu Organizacyjnego oraz aktów wydawanych przez Radę Gminy i Wójta.Rozdział II
Zasady kierowania Urzędem
§ 5
- Kierownikiem Urzędu jest Wójt.
- Wójt wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie gminnym oraz innych przepisów określających status Wójta.
- Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika.
- W czasie nieobecności Wójta jego obowiązki pełni Zastępca Wójta, a pod nieobecność Wójta i Zastępcy Wójta Sekretarz.
- Wójt reprezentuje Gminę na zewnątrz i odpowiada za funkcjonowanie Urzędu.
- Wójtowi podlegają bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
- Zastępca Wójta,
- Skarbnik,
- Sekretarz,
- Kierownik USC,
- Wójt może upoważnić pracowników Urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych.
§ 6
- Zastępca Wójta zajmuje się problemami rozwoju Gminy, planowania przestrzennego, funkcjonowania infrastruktury i komunikacji.
§ 7
- Sekretarz Gminy zajmuje się sprawami organizacji Urzędu, planowania pracy oraz obsługi interesantów.
- Do zadań Sekretarza należy w szczególności :
- zapewnienie warunków organizacyjnych umożliwiających sprawne wykonywanie zadań przez Radę, Wójta i Urząd,
- sprawowanie nadzoru i kontroli nad wykonywaniem, przez podległych pracowników, zadań wynikających ze szczegółowego podziału czynności, wykonywania czynności kancelaryjnych, prawidłowości stosowania obowiązujących przepisów prawa; udzielanie pracownikom instruktażu oraz wydawania zaleceń zmierzających do usuwania stwierdzonych uchybień,
- opracowywanie projektów aktów prawnych regulujących organizację w zakresie funkcjonowania Urzędu,
- opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kołaki Kościelne oraz regulaminu funduszu świadczeń socjalnych,
- nadzór nad przygotowaniem przez komórki organizacyjne projektów aktów prawnych,
- udzielanie pomocy i instruktażu pracownikom urzędu w zakresie interpretacji przepisów prawnych i praktycznego ich zastosowania,
- przedkładanie Wójtowi propozycji w sprawie zakresu czynności pracowników urzędu,
- przekazywanie do realizacji właściwym stanowiskom pracy zadań wynikających z ustaw, rozporządzeń i uchwał Rady Ministrów,
- nadzorowanie sprawowania tajemnicy państwowej i służbowej przez pracowników urzędu,
- wykonywanie niektórych spraw pracowniczych, a w szczególności wnioskowanie w zakresie karania, przenoszenia i zwalniania pracowników,
- nadzorowanie w zakresie dyscypliny pracy w urzędzie oraz w zakresie załatwiania spraw obywateli w urzędzie,
- kierowanie pracowników nowozatrudnionych na badania wstępne profilaktyczne i pozostałych pracowników na badania okresowe i kontrolne oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych, Ochotniczych Straży Pożarnych, pracowników robót publicznych, prac interwencyjnych oraz absolwentów,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników samorządowych oraz informacjami i oświadczeniami dotyczącymi ich małżonków;
- prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy,
- dbanie o podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników /kierowanie na różnego rodzaju szkolenia/,
- prowadzenie dokumentacji szkoleniowej pracowników,
- przygotowywanie dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników Urzędu, udzielaniem urlopów i zwolnień od pracy,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zaszeregowania oraz awansowania pracowników,
- prowadzenie spraw dotyczących praktyk zawodowych oraz nadzór i organizacja pracy praktykantów i stażystów,
- przygotowanie dokumentacji związanej z ustalaniem przez ZUS prawa do emerytury lub renty inwalidzkiej oraz prowadzenie rejestru pracowników, którzy odeszli na emerytury i renty inwalidzkie,
- sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych z zakresu zatrudnienia,
- nadzór i prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem skazanych do odbycia pracy społecznie użytecznej,
- gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem na funkcjonowanie Urzędu Gminy,
- organizowanie przekazywania pracownikom Urzędu aktów prawnych niezbędnych do wykonywania zadań,
- kontrolowanie zabezpieczenia pomieszczeń biurowych oraz ich wyposażanie,
- nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku urzędu,
- prowadzenie zbioru podstawowych aktów prawnych,
- zabezpieczenie wykonania zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem Narodowego Spisu Powszechnego,
- nadzór nad realizacją zadań wynikających z prawa zamówień publicznych,
- prowadzenie rejestru umów, porozumień, zarządzeń Wójta,
- organizacja przyjmowania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
§ 8
- Skarbnik zapewnia prawidłową gospodarkę finansową Gminy i jako główny księgowy budżetu realizuje zadania wynikające z tego tytułu oraz zadania określone w odrębnych przepisach.
- Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- udział w opracowaniu projektu budżetu gminy,
- czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu i opracowywanie analiz i sprawozdań w tym zakresie,
- dokonywanie wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz jego zmian,
- dokonywania kontroli wewnętrznej w zakresie spraw finansowych,
- organizacja obiegu dokumentów finansowych w Urzędzie,
- nadzór nad prowadzeniem egzekucji z tytułu podatków i opłat,
- prowadzenie rachunkowości Urzędu i jednostek organizacyjnych,
- kontrasygnata oświadczeń woli składanych w imieniu Gminy jeżeli mogą one spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
Rozdział III
Organizacja wewnętrzna Urzędu
§ 9
Gmina zatrudnia pracowników samorządowych, których status określa: wybór, powołanie, mianowanie oraz umowa o pracę.W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska pracy, które przy znakowaniu spraw używają symboli:
- Jednoosobowe stanowiska pracy podległe Zastępcy Wójta, który posługuje się symbolem - GK:
- ds. gospodarki gruntami, zagospodarowania przestrzennego i inwestycji gminnych – GP,
- ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej – GM,
- ds. rolnictwa, ochrony środowiska i drogownictwa – RD,
- stanowisko pracy- konserwatorzy wodociągów wiejskich.
- kierowcy OSP.
- Stanowiska pracy podległe Skarbnik, który posługuje się symbolem - FN:
- dwuosobowe stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej – FB,
- jednoosobowe stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej – FP,
- jednoosobowe stanowisko pracy ds. wymiaru podatków – FW.
- Jednoosobowe stanowiska pracy podległe Sekretarzowi Gminy, który posługuje się symbolem – SG:
- stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kancelaryjnych – OK,
- stanowisko pracy ds. oświaty, kultury i obsługi Rady – OR,
- ds. obywatelskich, wojskowych i obrony cywilnej – OW,
- stanowisko pracy – sprzątaczka.
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego – USC.
- Szczegółowe kompetencje i odpowiedzialność pracowników określają zakresy czynności.
- Zestawienie obsady etatowej w Urzędzie:
- Wójt – 1
- Z-ca Wójta – 1
- Sekretarz - 1
- Skarbnik Gminy – 1
- Kierownik USC – 1
- pracownicy administracyjni – 9
- pracownicy obsługi – 4 i 1/3.
Rozdział IV
Zadania wspólne komórek organizacyjnych Urzędu
§ 10
Zadania wspólne dla poszczególnych stanowisk pracy:- posiadanie znajomości przepisów prawnych i ich przestrzeganie w zakresie prawa samorządowego, kodeksu postępowania administracyjnego i przepisów gminnych, a także ustawy o ochronie danych osobowych o dostępie informacji publicznej i o informacji niejawnych,
- przygotowywanie projektów aktów prawnych Wójta oraz projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Gminy,
- realizacja Uchwał Rady Gminy, wniosków Komisji i zarządzeń Wójta,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski Komisji, interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów,
- prowadzenie zbioru przepisów i aktów prawnych dot. zakresu czynności,
- opracowywanie propozycji do projektów budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z jego wykonania,
- realizacja dochodów budżetowych,
- dokonywanie wydatków budżetowych w granicach kwot określonych w budżecie.
- współdziałanie z organami samorządowymi wsi oraz udzielanie pomocy w realizacji ich zadań statutowych,
- rozpatrywanie skarg i wniosków według właściwości,
- usprawnianie organizacji, metod i form pracy oraz czynne uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym,
- realizacja zadań wynikająca z Planu Rozwoju Gminy oraz innych planów i programów,
- realizacja zadań wynikających z zakresu obronności państwa w czasie pokoju i w czasie wojny,
- przeciwdziałanie zagrożeniom i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona kryzysu.
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie projektów, decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- sporządzanie sprawozdań, informacji oraz analiz z zakresu spraw należących do właściwości referatu lub stanowiska pracy,
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na zadania inwestycyjne zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
- opracowywanie projektów inwestycyjnych i wniosków do programów pomocowych,
- właściwe zabezpieczenie i przechowywanie materiałów i danych informatycznych,
- właściwe zabezpieczenie sprzętu komputerowego i urządzeń współpracujących przed dostępem osób nieupoważnionych,
- zabezpieczenie systemów informatycznych,
- wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji,
Rozdział V
Zakresy działania komórek organizacyjnych
§ 11
- Na stanowisku ds. organizacyjnych i kancelaryjnych prowadzone są sprawy:
- prowadzenie kancelarii Urzędu:
- przyjmowanie i rozdział korespondencji między pracowników zgodnie z dekretacją,
- prowadzenie rejestru wpływów specjalnych, przyjmowanie od pracowników pism i ich wysyłanie,
- prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i nadzór nad ich przechowywaniem oraz rozliczanie wydanych i zwracanych pieczęci,
- prowadzenie rejestru przyjęć interesantów,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników oraz spraw związanych z bhp,
- prowadzenie rejestru podróży służbowych,
- prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych i nadzór nad ich przechowywaniem oraz rozliczaniem wydanych i zwracanych pieczęci,
- prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z instrukcją,
- prowadzenie ewidencji przychodów i rozchodów druków ścisłego zarachowania i właściwe ich zabezpieczenie,
- zaopatrywanie Urzędu w sprzęt i materiały biurowe, druki, formularze oraz środki czystości,
- zamawianie i pomoc w korzystaniu z przepisów prawa /dzienniki ustaw, monitory polskie, dzienniki urzędowe/,
- prowadzenie prenumeraty pism i czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w fachowe wydawnictwa oraz podział na poszczególne komórki organizacyjne i stanowiska pracy,
- prowadzenie sekretariatu,
- prowadzenie biblioteczki urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją świąt i uroczystości państwowych oraz lokalnych,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów budżetowych,
- znakowanie środków trwałych i nietrwałych zgodnie z ewidencją prowadzoną w księgowości,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- współpraca z Sekretarzem Gminy w sprawach objętych zakresem zadań służbowych.
- prowadzenie kancelarii Urzędu:
- Na stanowisku pracy ds. oświaty, kultury i obsługi rady prowadzone są sprawy:
- wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu i organów samorządowych oraz innych organów stosownie do obowiązujących przepisów,
- przygotowywanie wyborów ławników dla potrzeb Sądu Rejonowego i Sądu Okręgowego,
- prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów organów samorządu mieszkańców wsi oraz gromadzenie i przechowywanie dokumentacji z wyborów sołtysów i rad sołeckich,
- udzielanie organom samorządu mieszkańców wsi pomocy w realizacji ich zadań i uprawnień statutowych, a między innymi: opracowywanie projektów statutów sołectw wraz z projektami uchwał Rady, gromadzenie dokumentacji dotyczącej sołectw i organizacji zebrań wiejskich oraz obsługa narad sołtysów zwoływanych przez Wójta,
- koordynacja, nadzór i kontrola działalności Szkół Podstawowych, Gimnazjum i Gminnej Biblioteki Publicznej,
- koordynowanie prac związanych z dowozem dzieci do szkół,
- współdziałanie z dyrektorami szkół w zakresie:
- zapewnienia warunków prawidłowego funkcjonowania szkół, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
- opracowywanie projektów sieci szkół,
- spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół,
- współdziałanie z organem prowadzącym nadzór pedagogiczny nad szkołami,
- prowadzenie spraw związanych z organizacją świąt i uroczystości państwowych oraz lokalnych,
- koordynowanie imprez kulturalnych i sportowych na terenie gminy,
- realizacja zadań w zakresie przyznawania stypendii uczniom szkół,
- prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych oraz informacjami i oświadczeniami dotyczącymi ich małżonków;
- obsługa merytoryczna, organizacyjno-techniczna Rady, komisji i radnych, w tym sporządzanie protokołów z sesji Rady i Komisji,
- prowadzenie zbioru aktów prawnych Rady, wniosków i opinii Komisji, interpelacji i zapytań radnych
- terminowe wysyłanie podjętych uchwał Rady Gminy do organów nadzoru oraz do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego,
- zapewnienie niezbędnej pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,
- udostępnianie obywatelom dokumentów, określonych w Statucie Gminy Kołaki Kościelne oraz dokumentów stanowiących informacje publiczną, a także poświadczanie ich zgodności z oryginałem,
- podejmowanie działań związanych z promocją gminy oraz podejmowaniem przez gminę współpracy ze społecznościami lokalnymi,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
- pełnienie roli pełnomocnika ds. informacji niejawnych.
- Na stanowisku pracy ds. gospodarki gruntami, zagospodarowania przestrzennego i inwestycji gminnych prowadzone są sprawy:
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem gminnego zasobu nieruchomości,
- ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu,
- opracowywanie projektów planów wykorzystania zasobu,
- przygotowywanie opracowań geodezyjno-prawnych i projektowych oraz organizowanie wycen nieruchomości wchodzących w skład gminnego zasobu,
- prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą, oddawaniem w użytkowanie wieczyste i zamianą nieruchomości stanowiących własność gminy, a w szczególności:
- przygotowywanie dokumentacji dotyczącej przekazania do publicznej wiadomości wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz ogłaszania i przeprowadzania przetargów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zawierania przez Wójta umów notarialnych sprzedaży, zamiany lub nabycia nieruchomości.
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie zwolnienia z obowiązku zbycia w drodze przetargu nieruchomości, w przypadkach przewidzianych w ustawie,
- opracowywanie wniosków o wpis w księdze wieczystej lub o założenie księgi wieczystej dla gruntów komunalnych,
- opracowywanie projektów dokumentów dotyczących oddawania osobom fizycznym i osobom prawnym lub innym jednostkom nieruchomości gminnych w najem, dzierżawę, użyczenie lub trwały zarząd,
- załatwianie spraw związanych z orzekaniem o wygaśnięciu prawa użytkowania lub zarządu oraz z włączeniem do zasobu nieruchomości, które zostały zagospodarowane,
- wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z gminnego zasobu nieruchomości i przekazywanie pism w tej sprawie do księgowości Urzędu,
- wykonywanie zadań związanych z przeprowadzaniem w razie potrzeby postępowania w sprawie scalenia i podziału nieruchomości, w tym projektów uchwał Rady – w trybie i na zasadach określonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat adiacenckich zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie projektów decyzji Wójta o podziale nieruchomości,
- wykonywanie zadań związanych z rozgraniczaniem nieruchomości, to jest: opracowywanie projektów postanowień o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego, wyznaczania upoważnionego geodety, dokonywanie oceny prawidłowości wykonania czynności rozgraniczeniowych oraz przygotowanie projektu decyzji o rozgraniczeniu nieruchomości lub umorzeniu postępowania,
- prowadzenie spraw należących do właściwości Wójta w zakresie zagospodarowania wspólnot gruntowych,
- wykonywanie zadań określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, a w szczególności:
- a) przygotowywanie dokumentów i projektów uchwał Rady niezbędnych o uchwalenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- b) podejmowanie w trybie przewidzianym w ustawie czynności mających na celu przystąpienie do sporządzania planu, a następnie uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub jego zmiany i przygotowanie projektów uchwał Rady w tych sprawach,
- c) przekazywanie kopii uchwalonego studium oraz planów miejscowych właściwym organom administracji publicznej,
- d) prowadzenie rejestru planów miejscowych oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę, gromadzenie materiałów z nimi związanych oraz przechowywanie oryginałów, w tym również uchylonych i niezobowiązujących,
- e) wydawanie wpisów i wyrysów ze studium lub planu miejscowego,
- f) prowadzenie spraw i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach przyznawania osobom zbywającym nieruchomości odszkodowań za obniżoną wartość działek lub naliczanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- g) przygotowanie do przedłożenia radzie co najmniej raz w roku informacji o zgłoszonych do Wójta żądaniach lub wydanych decyzjach, o których mowa w pkt 16 lit f,
- h) dokonywanie analizy aktualności studium i planów miejscowych oraz opracowywanie wieloletnich programów ich sporządzania i przekazywanie wyników tej analizy Radzie, co najmniej raz w czasie kadencji Rady wraz z odpowiednimi projektem uchwały,
- i) prowadzenie postępowania i przygotowywanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji i decyzji o ustaleniu warunków zabudowy oraz rejestrów wydanych decyzji przewidzianych w ustawie,
- prowadzenie postępowania w sprawach oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć (wydawanie decyzji) zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska,
- prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem przetargów na zamówienia publiczne, obsługą komisji przetargowej oraz przygotowanie projektów umów na dostawy towarów, wykonywanie usług i roboty budowlane,
- koordynacja i nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych oraz gromadzenie dokumentacji prowadzonych przez Gminę inwestycji,
- prowadzenie spraw dotyczących ochrony mienia /przeglądy budynków/ stanowiących własność gminy,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej prowadzone są sprawy:
- prowadzenie spraw dotyczących inwestycji infrastrukturalnych w zakresie wodociągów i kanalizacji prowadzonych na terenie gminy,
- realizacja zadań w zakresie wytwarzania i zaopatrywania gminy w wodę,
- prowadzenie spraw dotyczących nadawania przez Radę nazw ulicom i placom publicznym,
- nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom,
- umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic,
- prowadzenie spraw związanych z zarządzeniem i utrzymywaniem w należytym stanie obiektów i urządzeń stanowiących mienie komunalne,
- opracowywanie projektów założeń i planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru gminy lub jej części w trybie określonym w ustawie – Prawo energetyczne,
- prowadzenie spraw związanych z utworzeniem mieszkaniowego zasobu gminy,
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawach:
- wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
- zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy,
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta w sprawie ustalania stawek czynszu za lokale mieszkalne,
- prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem mieszkaniowym zasobem gminy na zasadach określonych przez Radę, w tym:
- z przydziałami mieszkań,
- z zapewnieniem lokali socjalnych, również na podstawie wyroków sądu,
- z zapewnieniem lokali zastępczych,
- opracowywanie projektów umów najmu lokali mieszkalnych,
- prowadzenie spraw związanych z naliczaniem czynszów za lokale mieszkalne stanowiące własność Gminy, wystawianie faktur za wynajem lokali i przekazywanie dokumentacji w tych sprawach księgowości Urzędu,
- wykonywanie zadań mających na celu utrzymanie we właściwym stanie technicznym komunalnych budynków mieszkalnych,
- sprawowanie opieki nad grobami wojennymi i innymi,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony i konserwacji zabytków,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony przyrody,
- pełnienie zadań Administratora Biuletynu Informacji Publicznej,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. rolnictwa, ochrony środowiska i drogownictwa prowadzone są sprawy:
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem przez Wójta przebiegu dróg gminnych,
- prowadzenie ewidencji dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych,
- opracowywanie wniosków o nadanie numerów drogom gminnym,
- opracowywanie projektów planów rozwoju dróg gminnych oraz planów finansowania budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych i obiektów mostowych,
- wykonywanie zadań związanych z pełnieniem przez Wójta funkcji inwestora,
- prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg gminnych i drogowych obiektów mostowych oraz okresowego pomiaru ruchu drogowego,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i zabezpieczeniem nawierzchni dróg gminnych, chodników i innych urządzeń związanych z drogą oraz ich oznakowanie, jak również organizowanie prac w zakresie sadzenia, utrzymania, pielęgnacji i usuwania drzew i krzewów w pasie drogowym,
- organizowanie zimowego utrzymania dróg gminnych,
- przygotowywanie projektów zezwoleń na:
- a) zajęcie pasa drogowego lub zjazdów z dróg gminnych i prowadzenie robót w pasie drogowym, naliczanie i pobieranie opłat z tego tytułu oraz naliczanie kar za samowolne zajęcie pasa drogowego lub zjazdu,
- b) lokalizację w pasie dróg gminnych urządzeń lub obiektów nie związanych z gospodarką drogową i naliczanie opłat z tego tytułu,
- koordynowanie robót w pasie drogowym,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach orzekania o przywrócenie pasa drogowego lub zjazdu z drogi gminnej do stanu poprzedniego, w razie jego naruszenia,
- wykonywanie zadań związanych z wprowadzaniem przez Wójta ograniczeń, bądź zamykania dróg i wyznaczania objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie osób lub mienia,
- współpraca z administratorami drogowymi nadzorującymi pozostałe kategorie dróg położonych na terenie gminy,
- wykonywanie zadań dotyczących ochrony zwierząt, a w szczególności:
- a) wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezdomnym zwierzętom oraz z ich wyłapywaniem, zapobieganiem i zwalczaniem wścieklizny wśród bezpańskich psów i kotów oraz opracowywanie projektu uchwały Rady w sprawie zasad wpływania bezdomnych zwierząt i rozstrzygania w dalszym postępowaniu z tymi zwierzętami,
- b) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie projektów decyzji w sprawie czasowego odebrania właścicielowi lub opiekunowi zwierzęcia rażąco zaniedbywanego lub okrutnie traktowanego,
- c) załatwianie spraw i przygotowanie projektów zezwoleń na utrzymanie psów ras uznanych za agresywne,
- wykonywanie zadań związanych z utrzymaniem czystości i porządku w gminie, a w szczególności:
- a) zapewnianie zbierania, transportu i unieszkodliwiania zwłok bezdomnych zwierząt,
- b) oznakowanie obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
- c) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i eksploatacją zbiornicy padłych zwierząt,
- prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowanie projektów zezwoleń na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie ochrony przed bezpańskimi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych w trybie i na zasadach określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- wykonywanie spraw związanych ze statystyką rolną, w tym zadań związanych z przeprowadzeniem spisu rolnego,
- współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób zaraźliwych u zwierząt, przyjmowanie i zgłaszanie tym służbom zgłoszeń o podejrzeniu choroby zaraźliwej,
- realizacja zadań wynikających z ochrony roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących okresów pracy w gospodarstwach rolnych do celów emerytalno-rentowych i pracowniczych,
- wykonywanie zadań z zakresu łowiectwa, to jest:
- a) przygotowanie opinii Wójta dotyczących wydzierżawienia obwodów łowieckich polnych oraz opiniowania rocznych planów łowieckich ustalonych przez dzierżawców obwodów,
- b) przygotowanie propozycji przeznaczenia kwot otrzymanych z czynszu dzierżawnego za obwody łowieckie polne,
- c) prowadzenie mediacji dla polubownego rozstrzygnięcia sporu o wysokości wynagrodzenia za szkody łowieckie,
- prowadzenie spraw dotyczących wydawania zezwoleń na usuwanie zadrzewień, drzew i krzewów z terenu nieruchomości, naliczanie opłat oraz wymierzanie kar za samowolne ich usuwanie, na zasadach określonych w ustawie o ochronie przyrody,
- podejmowanie działań mających na celu zapewnienie warunków do utrzymania czystości i porządku w gminie w zakresie określonym w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- opracowywanie projektów uchwał Rady w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy oraz zapewnienie realizacji postanowień uchwały,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o odpadach, ustawy Prawo ochrony środowiska,
- podejmowanie działań w celu likwidacji dzikich wysypisk,
- zapewnianie utrzymania czystości i usuwania nieczystości z terenów należących do Gminy oraz innych miejsc określonych w ustawie,
- rozliczanie energii elektrycznej – oświetlenie ulic i jednostek organizacyjnych,
- przygotowywanie i prowadzenie zadań inwestycyjnych w zakresie oświetlenia ulic,
- współdziałanie i współpraca z Gminną Spółką Wodną w zakresie obsługi merytorycznej,
- współpraca i współdziałanie z sołtysami i jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. księgowości budżetowej prowadzone są sprawy:
- prowadzenie urządzeń syntetycznych jednostki budżetowej, ewidencji rozrachunków oraz ewidencji materiałów, wyposażenia i środków trwałych,
- rozliczanie wyników inwentaryzacji,
- naliczanie wynagrodzeń pracowników urzędu i nauczycieli,
- rozliczenie roczne podatku dochodowego od osób fizycznych,
- prowadzenie ewidencji syntetycznej wydatków budżetowych,
- prowadzenie ewidencji analitycznej do zakładowego funduszu socjalnego i funduszu ochrony środowiska,
- zapłata faktur przelewami,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. księgowości podatkowej prowadzone są sprawy:
- pobór podatku rolnego oraz podatku od nieruchomości, a także innych podatków i opłat lokalnych,
- czuwanie nad terminową realizacją podatków i opłat oraz wdrażanie środków egzekucyjnych w stosunku do osób zalegających,
- prowadzenie księgowości w zakresie podatków i opłat,
- naliczanie wynagrodzenia prowizyjnego sołtysom,
- zakładanie i prowadzenie kontokwitariuszy,
- prowadzenie spraw związanych z poborem podatku od środków transportowych,
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, prowadzenie ewidencji wydanych zezwoleń,
- przyjmowanie oświadczeń o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
- wydawanie decyzji o cofnięciu lub wygaśnięciu zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
- obsługa Gminnej Spółki Wodnej w zakresie poboru i egzekwowania należności,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. wymiaru podatków prowadzone są sprawy:
- wymiar podatku rolnego,
- przygotowywanie projektów decyzji w zakresie udzielania ulg inwestycyjnych,
- wymiana informacji podatkowych dotyczących gruntów położonych na terenie innych organów wymiarowych,
- zbieranie materiałów do wymiaru podatku od nieruchomości dla jednostek gospodarki uspołecznionej,
- zbieranie materiałów do wymiaru podatku od środków transportowych,
- prowadzenie spraw dot. wydawania podatnikom podatku rolnego decyzji o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz sporządzanie i przesyłanie sprawozdań,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym,
- wydawanie zaświadczeń dotyczących posiadania kwalifikacji rolniczych do nabycia gruntów rolnych,
- załatwianie podań i odwołań w zakresie zobowiązań pieniężnych,
- zbieranie materiałów do zastosowania ulg rodzinnych i żołnierskich,
- prowadzenie spraw związanych z podatkiem od posiadania psów,
- prowadzenie spraw opłaty administracyjnej,
- sporządzanie umów dzierżawy w zamian za emeryturę lub rentę,
- obsługa Gminnej Spółki Wodnej w zakresie wymiaru,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- Na stanowisku pracy ds. obywatelskich, wojskowych i obrony cywilnej prowadzone są sprawy:
- w zakresie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku wojskowego:
- przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
- udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu poboru wojskowego,
- rozpatrywanie wniosków o uznanie poborowego za jedynego żywiciela rodziny,
- rozpatrywanie wniosków o wypłacanie zasiłków na utrzymanie żołnierzy;
- w zakresie obronności państwa:
- sporządzenie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,
- wystawianie decyzji nakładających obowiązek świadczenia osobistego i rzeczowego oraz wezwań do wykonywania tego obowiązku,
- opracowywanie planów akcji kurierskiej,
- wystawianie decyzji na kurierów i wezwań,
- stały kontakt z podmiotami wykonującymi zadania na potrzeby obrony państwa (WKU, Policja, Straż Pożarna, WKO),
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach i zbiórkach publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych oraz prowadzenie kancelarii tajnej,
- w zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- nadzór nad działalnością OSP,
- rozpatrywanie potrzeb zgłaszanych przez jednostki OSP i kierowanie wniosków w tym zakresie do projektów planów budżetowych,
- rozliczanie kierowców terenowych OSP;
- w zakresie obrony cywilnej:
- tworzenie formacji obrony cywilnej, terenowych oddziałów i samodzielnych pododdziałów ratownictwa ogólnego oraz pododdziałów służb obrony cywilnej,
- wyrażenie zgody na tworzenie formacji w zakładach pracy lub zarządzenie ich utworzenia,
- powoływanie komendantów OC,
- organizacja i planowanie w zakresie OC,
- zabezpieczenie materiałowo-techniczne i inżynieryjno-techniczne,
- ostrzeganie i alarmowanie ludności,
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu, ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone pieniądze i inne wartości przechowywane w kasie, zabezpieczenie kasy po godzinach pracy,
- przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na zajmowanym stanowisku pracy, podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej oraz przekazywanie tych dokumentów pracownikowi prowadzącemu Biuletyn, do publikacji,
- kompletowanie i przechowywanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego i załatwianie złożonych wniosków o udostępnienie informacji publicznej.
- w zakresie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku wojskowego:
- Urząd Stanu Cywilnego prowadzi sprawy:
- rejestracja stanu cywilnego poprzez sporządzanie aktów stanu cywilnego,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, wyborze imienia dziecka, powrocie do poprzedniego nazwiska, uznaniu dziecka,
- wydawanie decyzji administracyjnych wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- prowadzenie ksiąg stanu cywilnego i ich aktualizowanie,
- prowadzenie skorowidzów aktów stanu cywilnego oraz wydawanie odpisów tych aktów,
- wydawanie zezwoleń na zorganizowanie imprez publicznych i zbiórek, o ile zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze gminy lub jej części,
- prowadzenie uroczystości jubileuszowych,
- prowadzenie spraw związanych z repatriacją.
- Na stanowiskach obsługi wykonuje się następujące czynności:
- do zadań kierowców OSP należy:
- wyjazd samochodem do akcji ratowniczych,
- utrzymanie w należytym stanie i dbanie o sprawność powierzonego samochodu,
- rozliczenie comiesięczne ze zużytego paliwa,
- do zadań konserwatorów wodociągów wiejskich należy:
- dbanie i utrzymanie w należytym stanie hydroforni oraz terenu wokół budynków,
- konserwacja urządzeń służących poborowi wody,
- naprawa awarii na wodociągu,
- zczytanie co dwa miesiące stanu liczników i pobór należności za zużytą wodę,
- rozlicznie się z pobranych należności w UG i wpłata gotówki do banku.
- do zadań sprzątaczek należy:
- dbanie o czystość i porządek w pomieszczeniach biurowych Urzędu Gminy oraz w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kołakach Kościelnych,
- utrzymanie porządku przed budynkiem Urzędu,
- odśnieżanie i posypywanie piaskiem w okresie zimowym dojść do budynku Urzędu Gminy,
- zabezpieczenie budynku Urzędu Gminy po godzinach pracy.
- do zadań kierowców OSP należy:
Rozdział VI
Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków obywateli
§ 12
- Wójt przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 900 do godz. 1600.
- W czasie nieobecności Wójta (urlop, delegacja) obywateli w sprawach skarg i wniosków przyjmuje Zastępca Wójta w godzinach określonych w pkt 1.
- Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, obywatele są przyjmowani w następnym dniu roboczym.
- Rejestr przyjętych interesantów w sprawach skarg i wniosków prowadzi sekretariat Urzędu.
- Skarbnik, Sekretarz i pozostali pracownicy Urzędu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy Urzędu, tj. od godz. 730 do godz. 1530.
- Po zarejestrowaniu skargi lub wniosku w rejestrze przez pracownika sekretariatu - przekazywane są one właściwym stanowiskom pracy do rozpatrzenia i załatwienia.
§ 13
- Skargi na Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, po zarejestrowaniu w rejestrze przekazywane są Przewodniczącemu Rady Gminy celem przedstawienia do rozpatrzenia przez Radę.
- Do skarg o których mowa w pkt. 1, załącza się pisemne wyjaśnienia Wójta lub kierownika jednostki organizacyjnej na okoliczność zarzutów podnoszonych w skardze.
§ 14
Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują:- Wójt – w sprawach dotyczących działalności Zastępcy Wójta, Sekretarza Gminy oraz Skarbnika Gminy, a także w sprawach dotyczących pracowników i funkcjonowania Urzędu,
- Przewodniczący Rady – w sprawach dotyczących działalności Wójta i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
Rozdział VII
Organizacja działalności kontrolnej w Urzędzie
§ 15
- System kontroli obejmuje kontrolę:
- wewnętrzną, której podlegają wszystkie stanowiska pracy w Urzędzie,
- zewnętrzną, której podlegają jednostki organizacyjne gminy.
- Kontrolę wykonują:
- zastępca Wójta,
- skarbnik,
- sekretarz,
- inni upoważnieni pracownicy w ramach powierzonych obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności.
- Działalność kontrolna prowadzona jest pod względem:
- legalności (badanie zgodności działania kontrolowanych jednostek z przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy),
- gospodarności,
- rzetelności (badanie czy powierzone obowiązki wykonywane są w sposób sumienny, uczciwy i solidny),
- celowości.
- Stosuje się zasadę łączenia łączenia każdej kontroli z bieżącym instruktażem dla pracowników jednostki kontrolowanej.
- Kontrole zewnętrzne dokumentowane są poprzez sporządzenie protokołu kontroli, a wewnętrzne poprzez adnotację na skontrolowanych dokumentach.
Rozdział VIII
Zasady podpisywania pism i decyzji
§ 16
Do podpisu Wójta zastrzeżone są:- pisma w sprawach należących do jego kompetencji, stosownie do ustalonego podziału zadań.
- wnioski o nadanie odznaczeń,
- odpowiedzi na wystąpienia RIO i NIK,
- wystąpienia kierowane do Wojewody oraz do instytucji państwowych szczebla centralnego,
- odpowiedzi na wnioski i interpelacje radnych,
- decyzje w sprawach osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
§ 17
- Zastępca Wójta, Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma w sprawach należących do ich właściwości zgodnie z dokonanym podziałem zadań, nie zastrzeżonych do podpisu Wójta.
- Pracownicy Urzędu, w sprawach należących do ich właściwości i działając w ramach udzielonych przez Wójta upoważnień, podpisują:
- pisma nie zastrzeżone do podpisu Wójta,
- decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej i inne pisma wynikające z postępowania administracyjnego, przewidziane w kpa.
Rozdział IX
Postanowienia końcowe
§ 18
- We wszystkich sprawach nie objętych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, ustawy o finansach publicznych, ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej, ustaw szczególnych oraz postanowienia Statutu Gminy.
- W przypadku rozwiązania umowy o pracę, odejścia na emeryturę pracownik zobowiązany jest do protokolarnego przekazania prowadzonych spraw i dokumentów Wójtowi,
- Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego ustalenia.
- Regulamin podlega wyłożeniu do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu.
- Pracownicy Urzędu są zobowiązani do zapoznania się z treścią regulaminu i przestrzegania jego postanowień.
Wójt
Barbara Wasiulewska
Metryka strony