Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym GP.271.4.2013
Kołaki Kościelne, dnia 31 maja 2013 r.
GP.271.4.2013
OGŁOSZENIE
O DRUGIM PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
Gmina Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne
ogłasza drugi przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów unijnych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) na:
"ODBIERANIE, TRANSPORT I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH NA TERENIE GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE”
I. Zamawiający:
Gmina Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne.
II. Określenie trybu zamówienia:
-
Przetarg nieograniczony, o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów unijnych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.).
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
-
Specyfikację istotnych warunków zamówienia, można odebrać bezpłatnie w siedzibie Zamawiającego tj. w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne.
-
Adres strony internetowej, na której dostępna jest SIWZ: www.kolaki.pl w zakładce Zamówienia publiczne oraz na stronie BIP Urzędu Gminy Kołaki Kościelne: http://bip.ug.kolaki.wrotapodlasia.pl/przet/.
-
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano w dniu 31 maja 2013 roku w Biuletynie Zamówień Publicznych pod numerem 210512-2013.
-
Osobami uprawnionymi do kontaktu z oferentami jest Łukasz Maleszko - podinspektor, Urząd Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, tel. 86 270-30-26 wew. 23 i Anna Biała - podinspektor, Urząd Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, pokój nr 15, tel. 86 270-30-26 wew. 27.
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
-
Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na odbiorze, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Kołaki Kościelne oraz wyposażenie i obsługa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych zwanej dalej PSZOK w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Zamówieniowe ma się odbywać w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645), rozporządzeniem Ministra Środowiska z 25 maja 2012 roku w sprawie poziomów ograniczania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 122), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętego Uchwałą Nr XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017” oraz zapisami „Regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie Kołaki Kościelne” zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy w Kołakach Kościelnych nr XVII/91/12 z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kołaki Kościelne.
-
Szczegółowe dane dotyczące zamówienia przedstawiają się następująco:
-
Powierzchnia gminy Kołaki Kościelne wynosi 7376 ha.
-
Liczba zameldowanych mieszkańców Gminy Kołaki Kościelne wynosi 2495 osób (dane na podstawie ewidencji ludności na dzień 30 kwietnia 2013 r.), liczba osób wskazanych w deklaracjach na dzień 31.05.2013 r. wynosi 1644, w tym 1498 osób zadeklarowało segregację, natomiast 146 osób zadeklarowało zbieranie odpadów niesegregowanych. Szacuje się, iż liczba osób faktycznie zamieszkałych na terenie gminy jest o około 20% większa w stosunku do liczby osób wskazanych w deklaracjach i wynosi około 1970 osób - dla tej liczby należy przeprowadzić kalkulację.
-
Szacunkowa liczba gospodarstw domowych wynosi 531, w tym 525 lokali jednorodzinnych oraz w 6 lokali wielorodzinnych (dom parafialny, budynek Urzędu Gminy, budynek Poczty). Liczba gospodarstw wg deklaracji złożonych do dnia 31 maja 2013 r. wynosi 422, w tym 364 nieruchomości zadeklarowały segregację, a 58 odbiór odpadów niesegregowanych.
-
Według danych szacunkowych ludność zamieszkuje w 531 lokalach, w tym w 525 lokalach jednorodzinnych W lokalach jednorodzinnych zamieszkuje 1865 (dana szacunkowa), a w lokalach wielorodzinnych 15 osób (dana szacunkowa). Deklaracje złożono dla 422 lokali, w tym 419 dla lokali jednorodzinnych oraz 3 dla lokali wielorodzinnych (dom parafialny, budynek Urzędu Gminy, budynek Poczty). Z danych wskazanych w deklaracjach wynika, iż w lokalach jednorodzinnych zamieszkuje 1637 osób, w lokalach wielorodzinnych 7 osób.
-
Na terenie gminy Kołaki Kościelne położonych jest 24 miejscowości /wsi/, w przeważającej części o zabudowie zagrodowej i mieszkaniowej jednorodzinnej (miejscowość Kołaki Kościelne), w tym występuje tzw. zabudowa kolonijna obejmująca - 46 nieruchomości.
-
Objazd wszystkich wsi na terenie gminy Kołaki Kościelne z instalacji wyznaczonej jako miejsce zagospodarowania (poddania odzyskowi lub unieszkodliwieniu) dla Gminy Kołaki Kościelne w Planie Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, tj. Zakładu Przetwarzania i Utylizacji Odpadów w Czerwonym Borze łącznie z zabudową kolonijną to około 250 km.
-
Zamawiający wyliczył ogólną ilość powstających odpadów na terenie Gminy Kołaki Kościelne w oparciu o Plan Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, dane GUS oraz dane własne:
Przyjęty wskaźnik produkcji odpadów komunalnych, do dalszych wyliczeń, to – 300 kg/rok/mieszkańca.
Produkcja odpadów w okresie miesięcznym na 1 mieszkańca:
300 kg : 12 = 25 kg.
Produkcja odpadów w okresie miesięcznym przez ogół mieszkańców:
25 kg x 2495 = 62 375 kg.
Produkcja odpadów w okresie 12-miesięcznym przez ogół mieszkańców:
62 375 kg x 12 miesięcy = 748,50 tony.
UWAGA !
Wykaz wsi oraz właścicieli nieruchomości zostanie dostarczony Wykonawcy w dniu podpisania umowy.Podane w SIWZ ilości nieruchomości są szacunkowe. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości nieruchomości, z których będą odbierane odpady komunalne. Ich ilość może wzrosnąć lub zmaleć w ciągu realizacji zamówienia w zależności od deklaracji, jakie zostaną złożone przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych.
-
Kod CPV
90.50.00.00-2 – Usługi związane z odpadami
90.51.10.00-2 – Usługi wywozu odpadów
90.51.20.00-9 – Usługi transportu odpadów
90.51.31.00-7 – Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90.53.30.00-2 – Usługi gospodarki odpadami
-
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
V. Informację o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
VI. Termin wykonania zamówienia:
Termin rozpoczęcia prac w ramach umowy: od dnia 1lipca 2013 r.
Wymagany termin wykonania całości przedmiotu zamówienia: do dnia 30 czerwca 2014 r.
VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełniania tych warunków:
-
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp:
-
Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
-
Zamawiający uzna , że wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania uprawnień wówczas, gdy wykaże się on posiadaniem:
-
aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Kołaki Kościelne, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.),
-
zezwolenia na zbieranie i transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.),
-
wpisu do rejestru prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska dotyczącego zbierania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
-
-
Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia:
-
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia niezbędnych do wykonania przedmiotowej usługi wówczas, gdy wykaże się on doświadczeniem polegającym na wykonaniu w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługą odbioru odpadów komunalnych wykonanej na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej minimum – 500 Mg (potwierdzone dokumentami, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie).
-
-
Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
-
Zamawiający będzie uważał za spełniony warunek dotyczący potencjału technicznego jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia wykaże, iż:
-
dysponuje specjalistycznym sprzętem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122), w tym:
-
co najmniej 2 samochody specjalistyczne - bezpylne do selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
-
co najmniej 2 samochody specjalistyczne - bezpylne do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych,
-
co najmniej 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
-
dysponuje bazą magazynowo-transportową usytuowaną na terenie gminy Kołaki Kościelne lub w odległości nie większej niż 60 km od jej granicy, na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny.
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
-
-
Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
-
Zamawiający będzie uważał ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie realizacji zamówienia będzie dysponował opłaconym ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100 000,00 zł.
-
W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
-
Są uprawnieni do występowania w obrocie prawnym.
-
Wykonawcy zgodnie z art. 23 ustawy Pzp mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia.
-
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
-
Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub w rozumieniu właściwych przepisów państw członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego - jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w tych państwach.
-
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie informacji zawartych w złożonych dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 7 SIWZ zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia”.
-
Warunki, o których mowa w ust. 1 i 2, oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. Zamawiający oceni zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.
-
Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.
VIII. Informacje na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Jedynym kryterium wyboru jest cena – 100%.
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Kołakach Kościelnych, pokój nr 13. Termin składania ofert upływa dnia 10 czerwca 2013 r. o godz. 1000.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 10 czerwca 2013 r. o godz. 1010 w siedzibie zamawiającego pokój nr 15.
XI. Termin związania ofertą:
-
Termin związania ofertą wynosi: 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
-
W uzasadnionych przypadkach zamawiający może tylko raz, na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, jednak nie dłuższy niż 60 dni.
XII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej:
Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
XIII. Informację o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.
XIV Informację o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
XV. Informację o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień:
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.
WÓJT GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
Barbara Wasiulewska
Metryka strony