ptotokół Nr XVI/12 z dnia 28.11.2012 r
Protokół Nr XVI/12
Sesji wyjazdowej Rady Gminy Kołaki Kościelne
odbytej w dniu 28 listopada 2012 r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 14:00 w budynku Laboratorium Zwierzęcego Katedry Hodowli Owiec i Kóz na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, a zakończono o godz. 14:30. W Sesji udział wzięło 9 radnych, nieobecnych było 6 radnych - usprawiedliwieni (lista obecności: Zał. Nr 1).
Ad. 1.
Obrady XVI wyjazdowej Sesji Rady Gminy otworzył i prowadził Przewodniczący Rady - Pan Bogdan Józef Dąbrowski. Przywitał przybyłych na sesję Radnych, Panią Wójt, Panie i Panów sołtysów (Zał. Nr 2) oraz zaproszonych gości i mieszkańców gminy (Zał. Nr 3).
Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 9 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. 2.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XVI sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad XVI Sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu obrad XV Sesji Rady Gminy z dnia 30 października 2012 r.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między sesjami.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ zmian w budżecie gminy,
b/ obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 r.,
c/ obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku
leśnego na 2013 r.,
d/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
e/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,
f/ bezpłatnego i ogólnodostępnego korzystania z boiska do piłki nożnej
realizowanego w ramach projektu pn.: “Budowa boiska wiejskiego do piłki nożnej w
miejscowości Kołaki Kościelne” zgłoszonego do dofinansowania w ramach działania 413
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom
przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem
Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
7. Wnioski i oświadczenia radnych.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie zapytał, czy są inne propozycje lub uwagi dotyczące przedstawionego porządku obrad. Radni nie wnieśli uwag, więc Przewodniczący Rady poprosił o przegłosowanie porządku:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Zał. Nr 4).
Ad. 3.
Przewodniczący Rady powiedział, że protokół obrad XV sesji Rady Gminy z dnia 30 października 2012 r. był wyłożony do wglądu. Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub pytania odnośnie protokołu. Uwag nie było, więc Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół ten uważa się za przyjęty.
Ad. 4.
Radni nie składali interpelacji. Zapytania przeniesiono do punktu sprawy różne.
Ad. 5.
W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie informacji o pracy między sesjami.
Pani Wójt - ostatnia sesja odbyła się 26 września 2012 r., na której Wysoka Rada podjęła uchwały w sprawach:
a/ podziału Gminy Kołaki Kościelne na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
b/ zmiany uchwały w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej,
c/ określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie gminy Kołaki Kościelne,
d/ określenia wymagań stawianych przedsiębiorcom ubiegającym się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie gminy Kołaki Kościelne w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Zgodnie z przepisami uchwały zostały wdrożone i realizowane.
Pani Wójt podziękowała. Dziękuję.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. (Zał. Nr 5).
Ad. 6.
a) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że Pani Skarbnik bardziej przybliży zmiany w budżecie, ale jest to kosmetyka, bo ciągle przesuwamy z jednego miejsca w drugie, bo gdy budżet jest napięty, to musimy zdjąć z czegoś, żeby pokryć inne wydatki. Zakładaliśmy dochody ze sprzedaży działek pod ósemkę, ale przyszła decyzja, że wykup będzie do sierpnia przyszłego roku, budynek Ośrodka Zdrowia miał być sprzedany, jednak przetarg nie poszedł, wpłynęło tylko 6 tysięcy złotych, podpisałam umowę z Panem Grodzkim ze sprzedaży 8 arów, gdyż nie miałaby wyjazdy z obory, gdybyśmy sprzedali działki w Undach i stąd też te zmiany. Jeśli chodzi o zadłużenie gminy, to na przyszły rok będziemy mieli około 240 tys. zł do spłacenia.
Następnie Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w budżecie.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 6).
b) W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 r. Pani Wójt powiedziała, że otrzymaliście uchwały takie same, jak w ubiegłym roku. Jest to obniżenie ceny żyta podanej przez GUS, ale stawka pozostaje taka sama 40 zł. za 1q.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 r. i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 r. gminy została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 7).
c/ W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2013 r.
Pani Wójt powiedziała, że stawka tu pozostaje, jak w ubiegłym roku. Jest to obniżenie ceny żyta podanej przez GUS do 100,00 zł za m3.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2013 r., i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2013 r., gminy została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 8).
d/ W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
Pani Wójt powiedziała, że stawki tego podatku też pozostają bez zmian.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 9).
e/ W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych.
Pani Wójt przedstawiła załączone informacje i deklaracje.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych, i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 10).
f/ W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie uchwały w sprawie bezpłatnego i ogólnodostępnego korzystania z boiska do piłki nożnej realizowanego w ramach projektu pn.: “Budowa boiska wiejskiego do piłki nożnej w miejscowości Kołaki Kościelne” zgłoszonego do dofinansowania w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
Pani Wójt powiedziała, że złożyliśmy wniosek, jak kiedyś powiedziałam, gdy będzie otwarty konkurs w ramach LGD, a taki został otworzony. Wniosek przeszedł wstępną analizę i został zgłoszony do Urzędu Marszałkowskiego i te boisko musi być ogólnodostępne a nie tylko boisko szkolne i ta uchwała jest właśnie intencyjna z takim zapisem, że będzie dla wszystkich mieszkańców. Jest to boisko trawiaste. Budowa będzie w przyszłym roku, bo kończą się środki unijne.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie bezpłatnego i ogólnodostępnego korzystania z boiska do piłki nożnej realizowanego w ramach projektu pn.: “Budowa boiska wiejskiego do piłki nożnej w miejscowości Kołaki Kościelne” zgłoszonego do dofinansowania w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 i poprosił o głosowanie:
- za – 9 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów,
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie bezpłatnego i ogólnodostępnego korzystania z boiska do piłki nożnej realizowanego w ramach projektu pn.: “Budowa boiska wiejskiego do piłki nożnej w miejscowości Kołaki Kościelne” zgłoszonego do dofinansowania w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013. została przyjęta jednogłośnie. (Zał. Nr 11).
Ad. 7. W tym punkcie radni nie składali wniosków i oświadczeń.
Ad. 8. W sprawach różnych nie poruszano innych spraw.
Ad. 9.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim i zamknął obrady XVI sesji Rady Gminy.
Protokolant Przewodniczący Rady Gminy
Hanna Dąbrowska Bogdan Józef Dąbrowski
Metryka strony