Protokół Nr XXVII

Protokół Nr XXVII/06

z obrad Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

z dnia 21 lipca 2006 r.

 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy w Kołakach Kościelnych,                a zakończono o godz. 1200.

 

Obradom przewodniczył Pan Kołakowski Ryszard – Przewodniczący Rady Gminy Kołaki Kościelne.

Porządek posiedzenia XXVII Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad XXVII sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy między sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawie:

a)      zmian w budżecie gminy,

b)      zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne,

c)      określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze              i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

7.      Sprawozdanie z realizacji zadań przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej za 2005 r.

8.      Sprawozdanie z realizacji zadań przez Bibliotekę Publiczną za 2005 r.

9.      Zapoznanie się z informacją na temat bezpieczeństwa publicznego i przeciwpożarowego na terenie gminy w 2005 r.

10.  Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.

11.  Wnioski i oświadczenia radnych.

12.  Sprawy rożne.

13.  Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

Obrady XXVII sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski. Przywitał Wójt – Panią mgr inż. Barbarę Wasiulewską, Skarbnik - Panią Helenę Chmielewską, radnych (załącznik Nr 1 - lista obecności radnych, dwóch radnych nieobecnych – Pan Stanisław Rykaczewski i Pan Bogdan Dąbrowski), sołtysów (załącznik Nr 2 - lista obecności sołtysów). Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 13 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady Gminy.

 

Ad. 2

Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XXVII sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków i uwag nie było, więc Przewodniczący powiedział, że uznaje się porządek obrad za przyjęty.

 

 

Ad. 3

Przewodniczący Rady powiedział, że protokół Nr XXVI/06 z obrad poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do projektu protokołu. Uwag nie wniesiono, wobec czego Przewodniczący Rady powiedział, że protokół Nr XXVI/06 z obrad sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 27 kwietnia 2006 r., uznaje się za przyjęty.

 

Ad. 4

Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Wójt – Pani mgr inż. Barbara Wasiulewska. Pani Wójt przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 27 kwietnia 2006 r. do 21 lipca 2006 r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta o pracy między sesjami). Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było. 

 

Ad. 6

a)

Przewodniczący Rady poprosił Panią Skarbnik o omówienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy. Pani Skarbnik dokładnie omówiła proponowane zmiany w budżecie gminy. Pani Skarbnik zwróciła uwagę, że z nadwyżki budżetowej proponuje się pokrycie wydatków w związku z ubieganiem się o dofinnasowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na zakup sprzętu komputerowego (15.620 zł) oraz na zapłatę za projekty decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (15.000 zł). Pani Wójt dodała, że prawdopodobnie Syndyk Masy Upadłości Zdzisława Urbańskeigo prowadzącego działalność Urbimax – Stacja Paliw Gosie Małe, wpłaci nam ok. 40 tys. zł. Zwiększy się wpływ podatku od nieruchomości w związku z rejestracją nowego podatnika Przedsiębiorstwa Wielobranżowego Rolbud.    

Przewodniczący Rady otworzył dyskusje.

Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmian             w budżecie gminy i poddał go pod głosowanie:

za                        - 13 głosów

przeciw               -   0 głosów

wstrzymało się   -   0 głosów.

W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy (uchwała                  Nr XXVII/134/06 - załącznik Nr 4).

 

b)

Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o omówienie projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne. Pani Wójt powiedziała, że uchwała ta jest jakby uzupełnieniem uchwały podjętej przez Radę Gminy na poprzedniej sesji w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne, ponieważ nie uwzględniliśmy w niej obszarów podlegających obowiązkowi deratyzacji i terminów jej przeprowadzania. Zostało to określone w niniejszym projekcie uchwały.

Przewodniczący Rady otworzył dyskusje. W związku z tym, że dyskusji nie podjęto i uwag nie było, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne i poddał go pod głosowanie:

za                        - 13 głosów

przeciw               -   0 głosów

wstrzymało się   -   0 głosów.

W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne (uchwała Nr XXVII/135/06 - załącznik Nr 5).

 

c)

W celu omówienia projektu uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania zaproszono Kierownik OPS - Panią Dorotę Bogdańską. Kierownik OPS powiedziała, że Rada Gminy określa w drodze uchwały, szczegółowe warunki przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania. Kierownik OPS wyjaśniła komu takie usługi się przyznaje. Ośrodek Pomocy Społecznej, przyznając usługi opiekuńcze, ustala ich zakres, okres i miejsce świadczenia. Następnie Pani Bogdańska dokładnie omówiła powyższy projekt uchwały.

Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego projektu uchwały. 

Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski odczytał projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania i poddał go pod głosowanie:

za – 13 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów.  

W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.

Uchwała Nr XXVII/136/06 w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania została jednogłośnie podjęta (załącznik Nr 6).

 

Ad. 7

W punkcie tym Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski poprosił Kierownik OPS – Panią Dorotą Bogdańską o przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej za 2005 r. Pani Kierownik OPS przedstawiła sprawozdanie z realizacji zadań przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej za 2005 r. i poprosiła o pytania.

-         Pan Jaworowski Jan: ile jest rodzin w gminie?

Pani Kierownik OPS odpowiedziała, że ok. 700.

Pani Wójt – Barbara Wasiulewska dodała, że uważa, iż po przeprowadzonej reorganizacji Ośrodek Pomocy Społecznej pracuje wzorowo. 

Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego sprawozdania. Więcej pytań i uwag nie było. Rada Gminy nie miała żadnych zastrzeżeń do przedstawionego sprawozdania.

 

Ad. 8

Pani Wójt przedstawiła przedłożone Radzie Gminy sprawozdanie z realizacji zadań przez Bibliotekę Publiczną za 2005 r. Pytań i uwag odnośnie sprawozdania nie było.

 

Ad. 9

W punkcie tym Pani Wójt przedstawiła informacje przedłożoną Radzie Gminy przez Komendę Powiatową Policji w Zambrowie na temat bezpieczeństwa publicznego, a następnie przedłożoną przez Komendę Powiatową Straży Pożarnej informacje na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego na terenie gminy w 2005 r. Pani Wójt dodała, że jest dobra współpraca z KPPSP w Zambrowie. W ubiegłym roku dostaliśmy od KPPSP środki na remont OSP w Kołakch Kościelnych i w tym też dostaniemy dla OSP w Szczodruchach.

Odnośnie przedstawionego sprawozdania pytań i uwag nie było.

 

Ad. 10

Przewodniczący Rady poinformował, że od ostatniej sesji nie wypłynęły zapytania i interpelacje.  Zapytania formułowane ustnie w sprawach różnych.

 

Ad. 11

W pkt. „Wnioski i oświadczenia radnych”  nie wniesiono żadnych zgłoszeń.

 

Ad. 12

Pani Wójt poinformowała, że od 1 września br. należy składać w Urzędzie Gminy (pokój nr 12) wnioski z fakturami VAT na zakup oleju napędowego, które zostały wystawione od 01 stycznia 2006 r. do 31 sierpnia 2006 r. W miesiącu sierpień w Urzędzie Gminy będzie wyłożony do wglądu projekt uproszczonego planu urządzenia lasu obrębu: Rębiszewo Zegadły, Wróble Arciszewo, Podłatki Małe, Łubnice Krusze, Czarnowo Dąb, Gosie Otole wg stanu na dzień 30 czerwca 2006 r. Pani Wójt powiedziała, że zbliża się 15 sierpnia, więc czas zastanowić się nad dożynkami. Pani Wójt powiedziała, że ma prośbę żeby podobnie jak w ubiegłym roku również i  w tym roku się  zrobić wieńce i zorganizować wspólny wyjazd do Częstochowy. Trzeba również pomyśleć o zorganizowaniu pożegnania Proboszcza Ks. kanonika Walentego Gumowskiego.

Pani Wójt zapytała, czy ma podpisać porozumienie z powiatem na budowę drogi Kossaki Borowe.

-         Pan Kulesza Waldemar: - myślę że rada poprze porozumienie.

Pani Wójt powiedziała, że jeśli Rada Gminy zatwierdzi porozumienie to będziemy robić przetarg na budowę drogi. Byłby to wspólny wydatek: nasz i powiatu – złotówka do złotówki.

-         Pan Andrzej Lutostański: to powiat też dołoży 90 tys. zł?

Pani Wójt odpowiedziała, że nie wiadomo czy to będzie 90 tys. zł, w każdym razie będzie to wydatek 50% powiatu i 50% gminy.

-         Pan Zajkowski Wiesław: „aby zmotywować młodych ludzi, żeby brali udział w gaszeniu pożarów, to może dać im kilka złotych?”

Pani Wójt powiedziała, że jest przychylna do tej propozycji. Będzie zapłacone za pracę wykonaną, a nie za gotowość, na podstawie potwierdzenia kto i kiedy wyjeżdżał do pożaru przez Komendanta Straży Pożarnej.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 13

Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XXVII sesji Rady Gminy.

 

 

     Protokolant                                                                            Przewodniczący Rady

 

 Danuta Niewińska                                                                 Ryszard Albin Kołakowski

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Jarosław Zalewski

Wprowadzający: Jarosław Zalewski

Data wprowadzenia: 2006-10-23

Data modyfikacji: 2006-10-23

Opublikował: Jarosław Zalewski

Data publikacji: 2006-10-23