Protokół Nr IV

Protokół Nr IV/03

Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

odbytej w dniu 27 lutego 2003 r.


 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1300. W Sesji udział wzięło 15 Radnych (lista obecności: załącznik Nr 1).

 

Porządek posiedzenia IV Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad IV Sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu obrad III Sesji Rady Gminy.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy miedzy Sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawie:

1/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

2/ określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów,

3/ ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy,

4/ ustalenia wysokości diet dla radnych,

5/ ustalenia wysokości diet dla sołtysów,

6/ odwołania Sekretarza Gminy,

7/ budżetu gminy na 2003 r.,

8/ zasad zbycia nieruchomości zabudowanej w Kołakach Kościelnych,

9/ zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej,

6/ zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady,

7/ Statutu Gminy Kołaki Kościelne.

7.      Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.

8.      Wnioski i zapytania radnych.

9.      Sprawy różne.

10.  Zamknięcie obrad.

 

 

Ad. 1

Otwarcia IV Sesji Rady Gminy dokonał Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski, który przywitał Radnych, Panią Wójt, Panią Skarbnik, Panią Sekretarz oraz nowo wybranych  sołtysów (Załącznik Nr 2 – Lista obecności sołtysów) i ubiegłej kadencji. Stwierdził, iż jest 100 % obecność Radnych, a więc obrady są prawomocne. Poinformował, iż na sesje został zaproszony Pan C.J. Lasek – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg oraz Pan W. Borzuchowski - Wicestarosta Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad IV Sesji Rady Gminy. Następnie zapytał czy są uwagi odnośnie zaproponowanego porządku.

Pani Wójt zgłosiła wniosek wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne na 2003 rok. Przewodniczący poprosił o głosowanie nad porządkiem obrad IV Sesji Rady Gminy z uwzględnieniem podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne na 2003 rok:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Porządek obrad został jednogłośnie przyjęty, wraz z powyższym wnioskiem.

 

 

Ad. 3

Przewodniczący zapytał, czy ktoś ma jakieś zastrzeżenia do protokołu Nr III/02 Sesji Rady Gminy. Uwag nie było, więc protokół z poprzedniej Sesji został przyjęty.

 

Ad. 4

Przewodniczący poprosił o interpelacje i zapytania radnych.

Pan Zenon Baczewski zaproponował, aby punkt ten pozostawić na koniec i połączyć go z punktem 9 „Sprawy różne”, co zostało zaakceptowane.

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Pani Wójt, która przedstawiła informacje o pracy w okresie od   30 grudnia 2002 roku do 27 lutego 2003 roku (załącznik Nr 3). 

 

Ad. 6

Przewodniczący Rady oddał głos Przewodniczącym poszczególnych Komisji, w celu wyrażenia opinii na temat stanowiska odnośnie omawianych projektów uchwał. Najpierw głos zabrał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Pan J. Jaworowski, który przedstawił opinię (załącznik Nr 4), następnie głos zabrał Pan Świecki (załącznik Nr 5) oraz Pani Ogonowska (załącznik Nr 6). 

 

1/ i 2/

Głos zabrała Pani Wójt powiedziała, że wracamy ponownie do projektów uchwał w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych oraz w sprawie określenia wysokości podatku od posiadania psów. Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów wynika z tego, iż Regionalna Izba Obrachunkowa zakwestionowała uchwałę Nr II/14/02 w sprawie określenia wysokości podatku od posiadania psów, z powodu braku określenia w niej trybu pobierania podatku. Natomiast uchwała Nr II/11/02 dotycząca wysokości stawek podatku od środków transportowych została uchylona, ponieważ opracowano ją na podstawie materiałów ze szkolenia, które zostały zmienione. Zmieniono tylko układ tabelaryczny, a stawki pozostały na tym samym poziomie.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi do powyższych projektów uchwał. Uwag nie było, więc poprosił o przegłosowanie projektu uchwały w sprawie określenia stawek podatku od środków transportowych (załącznik Nr 7):   

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Następnie poprosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów (załącznik Nr 8):

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

Przewodniczący przywitał Pana Wojciecha Borzuchowskigo, który w miedzy czasie przybył na obrady sesji.

 

3/

Przewodniczący poinformował, iż uchwała Nr II/4/02 z dnia 13 grudnia 2002 r. w sprawie wynagrodzenia Wójta została uchylona przez Podlaski Urząd Wojewódzki (załącznik Nr 9). Następnie głos zabrała Pani Wójt, która powiedziała, że obecnie wynagrodzenie m.in. wójta reguluje rozporządzenie Rady Ministrów poz. 1784 z dnia 3 grudnia 2002 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich, obowiązujące od 27.11.02 r (Dz. U. 210 z 13 grudnia 2002 r.). Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy zawiera najniższe stawki określone w rozporządzeniu. Pani Wójt powiedziała, że w związku z tym, że wynagrodzenie znacznie wzrosło to rezygnuje z ryczałtu na samochód, natomiast chciałaby zachować możliwość użytkowania telefonu komórkowego.   

Przewodniczący poprosił o zgłaszanie pytań.

-         Pan Jaworowski zapytał, czy projekt uchwały zawiera wynagrodzenie brutto czy netto?

Pani Wójt odpowiedziała, że jest to wynagrodzenie brutto.

Odnośnie telefonu Radni stwierdzili, że Wójt powinien dysponować telefonem komórkowym.

Więcej pytań nie było, więc Przewodniczący Rady  poprosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wysokości wynagrodzenia Wójta Gminy (załącznik Nr 10):

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   1 głos.

Uchwała została przyjęta przy 14 głosach za i 1 głosie wstrzymującym.

 

4/

Pani Wójt poinformowała, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych uzyskał pozytywną opinię przez poszczególne Komisje. W projekcie budżetu przyjętym przez Zarząd na diety zostało przeznaczone 25.800 zł. Obecnie Zarząd nie istnieje, więc można zwiększyć wysokość diet radnym. Następnie Pani Wójt przeczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych. Przewodniczący poprosił o zgłaszanie pytań.

-         Pan Jaworowski – „Czy Przewodniczący wyjeżdżając służbowo korzysta z diety”?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że nie. Przewodniczący korzysta tylko i wyłącznie z zryczałtowanej diety miesięcznej.

-         Pan Jaworowski – „Ile jest za 1 km?”

Pani Skarbnik odpowiedziała, że 0,79 zł za km.

Przewodniczący Rady dodał, że tylko raz skorzystał z takiego przywileju. Więcej uwag i pytań nie było, więc poprosił o przegłosowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych (załącznik Nr 11):

Za                        - 13 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   2 głosów.

Uchwała została przyjęta przy 13 głosach za i 2 głosach wstrzymujących się.

 

5/

Głos zabrała Pani Wójt, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad oraz wysokości diety dla przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej gminy, który został pozytywnie zaopiniowany przez poszczególne Komisje. Pani Wójt dodała, że 30 zł to nie jest wygórowana dieta, trzeba będzie również pomyśleć o zniesieniu abonamentów sołtysom, np. w zamian za zryczałtowaną dietę kwartalną.

Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie uwag.

Pan sołtys z Czarnowa Dąb zgłosił propozycje podwyższenia diety z 40 zł na 50 zł. Przewodniczący Rady poparł powyższą propozycję.

Innych propozycji i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia zasad oraz wysokości diety w wysokości 50 zł dla przewodniczącego organu wykonawczego jednostki pomocniczej gminy:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 12).

 

 

6/

Pani Wójt poinformowała, że 20 lutego br. na ręce Przewodniczącego złożyła pismo w sprawie odwołania Sekretarza Gminy Kołaki Kościelne – Pani Hanny Dąbrowskiej (załącznik Nr 13). Powiedziała, że Komisja Finansów i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisja Rewizyjna została o tym poinformowana, ale Komisja Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych nie, gdyż miała posiedzenie 3 lutego. Pani Wójt poinformowała, że Pani H. Dąbrowska wróci na wcześniej zajmowane stanowisko, pozostawienie stanowiska sekretarza byłoby czwartym stanowiskiem kierowniczym w gminie – Wójt, Zastępca i Skarbnik, co wiążę się ze znacznymi kosztami.  

Następnie Przewodniczący oddał głos Pani Sekretarz, która powiedziała, że rozmawiała na ten temat z Panią Wójt i jest zadowolona, że będzie pracowała. Podziękowała wszystkim za  miłą współpracę, a w szczególności radnym i sołtysom.

Żadnych pytań i uwag nie było, wiec Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały w sprawie odwołania Sekretarza Gminy (załącznik Nr 14):

Za                        -   8 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   5 głosów.

Uchwała została przyjęta przy 8 głosach za i 5 głosach wstrzymujących się (w tym czasie dwóch radnych było nieobecnych).

Pani Wójt podziękowała Pani Hannie Dąbrowskiej za współpracę.

 

 

7/

Pani Wójt powiedziała, że projekt budżetu został przyjęty przez Zarząd Gminy 15.XI.02 r. i uzyskał pozytywną opinię z Regionalnej Izby Obrachunkowej. Komisja Rewizyjna zaproponowała pokrycie niedoboru środkami uzyskanymi ze sprzedaży nieruchomości. Na wniosek Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego dział 750 Administracja publiczna, rozdz. 75023 § 4010 „Wynagrodzenia osobowe pracowników” zmniejszono o 11.000 zł. Oszczędności te to m.in. wynik reorganizacji w urzędzie, natomiast wzrost o 16% jest wynikiem wzrostu wynagrodzenia Wójta, 5% wzrostu płac pracowników oraz zatrudnienia od lipca osoby do prowadzenia wodociągów. Uwzględniając powyższe oszczędności oraz wpływy ze sprzedaży z nieruchomości niedobór zostanie w całości pokryty.

Przewodniczący otworzył dyskusję.

-         Pan Andrzej Lutostański: „Na Komisji Rewizyjnej zgłosiłem propozycję zwiększenia środków na rozbudowę szkoły w Kołakach Kościelnych o 15.000 zł”.

Pani Wójt odpowiedziała, że nic na ten temat nie wie, gdyż na Komisji Rewizyjnej został poruszony temat ogrodzenia Szkoły w Kołakach, a nie jej rozbudowa. Jeśli chodzi o ogrodzenie to Pani Wójt powiedziała, że zobowiązała się do zapłaty tyle, ile faktycznie wyniesie wykonanie ogrodzenie, dlatego też nie widzi obecnie potrzeby wykazywania w dziale 801 kwoty 15.000 zł.

Więcej pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o przegłosowanie projektu uchwały w sprawie budżetu gminy na 2003 r.:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   1 głosów.

Budżet na 2003 rok został przyjęty przy 14 głosach za i 1 głosie wstrzymującym się (załącznik Nr 15).

 

8/

Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie zasad zbycia nieruchomości zabudowanej w Kołakach Kościelnych dotyczy działek przy Ośrodku Zdrowia. Podjęcie uchwały daje możliwość otwarcia przeprowadzenia procedury przetargowej. Cenę wywoławczą działek ustali rzeczoznawca.

Przewodniczący zapytał czy ktoś ma jakieś pytania. Pytań nie było, więc Przewodniczący poprosił o zajęcie stanowiska odnośnie projektu uchwały w sprawie zasad zbycia nieruchomości zabudowanej w Kołakach Kościelnych (załącznik Nr 16):

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

 

9/

Pani Wójt przedstawiła projekt uchwały w sprawie planu pracy Komisji Rewizyjnej z uwzględnionymi propozycjami zgłoszonymi przez członków Komisji Rewizyjnej, m.in. oceny realizacji budżetu za I półrocze.

W związku z tym, iż pytań nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie nad powyższym projektem uchwały:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej został jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 17). 

 

10/

Głos zabrała Pani Wójt, która przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady, tzn. Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego oraz Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych. W planie pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych na wniosek Pani Ogonowskiej dodano również bezpieczeństwo przeciwpożarowe.

Uwag i pytań nie było, więc Przewodniczący poprosił o zajęcie stanowiska odnośnie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady (załącznik Nr 18):

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała została jednogłośnie przyjęta.

 

11/

Przewodniczący oddał głos Pani Sekretarz w celu omówienia projektu Statutu Gminy Kołaki Kościelne. Sekretarz przedstawiła zaproponowane i uwzględnione zmiany do projektu przez poszczególne Komisje, tzn.:

-       wykreślenie w § 17 punktu 3 „sprawuje policję sesyjną”,

-       dodanie w § 42, ust. 5 „na wniosek Wójta”,

-       wykreślenie w § 75, ust. 2 „pisemne”.

Przewodniczący poprosił o głosowanie nad powyższym projektem uchwały:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie Statutu Gminy Kołaki Kościelne została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 19).

 

 

12/

W celu przedstawienia uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne na 2003 rok ponownie głos zabrała Pani Sekretarz. Powiedziała, że program taki ustala się co roku i musi on być przyjęty wcześniej niż budżet lub w tym samym terminie. Program ten opiera się na ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Następnie Pani Sekretarz szczegółowo przedstawiła projekt programu.

W związku z tym, iż uwag i pytań nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie nad projektem programu przedstawionego przez Sekretarz:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne na 2003 rok został jednogłośnie przyjęty (załącznik Nr 20).

 

Ad. 7

Głos zabrał Pan Starosta – Stanisław Krajewski, który poruszył temat protestów rolników. Powiedział, że Rada Powiatu na sesji w dniu 24 lutego br. zajęła stanowiska popierające postulaty rolników. Stanowisko to wraz z pismem Przewodniczącego Rady Powiatu zostało wysłane do Wojewody. Stwierdził, że najbardziej przykry i bolesny jest fakt, brak zainteresowania przez polityków, media, itp. Prawdopodobnie 28 lutego do Szumowa przyjedzie Pan Mioduszewski - poseł. Starosta poinformował również, że dostał od Pani Wójt stanowisko popierające postulaty rolników. Głównym problemem jest zapewnienie bezpieczeństwa rolnikom podczas protestów, gdyż należy zapobiec sytuacji użycia siły. W związku z tym należy podjąć wspólnie decyzję.

Następnie Przewodniczący udzielił głosu Panu C. J. Laskowi – Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg, który głównie przybył w celu wytłumaczenia sposobu prowadzonej wycinki drzew na terenie gminy Kołaki. Pan Dyrektor powiedział, że w poprzednich latach na podstawie decyzji o wycince, usuwanie drzew było oddawane rolnikom naprzeciw ich działek. W ten sposób zostało podpisane 62 umowy między Powiatowym Zarządem Dróg a rolnikami na usuniecie 322 drzew. W umowie rolnicy zobowiązali się do posadzenia drzew w ilości równej do usuniętej, jednak rolnicy nie wywiązali się z tego. Pod koniec roku przyjechał na kontrolę Konserwator Przyrody i Pan Dyrektor miał z tego powodu nieprzyjemności. W związku z tym postanowiono, że w tym roku usunięcie drzew zostanie zlecone firmie. Pani Wójt powiedziała, że do Wójta należy wydawanie decyzji o wycince drzew, ale w decyzji nie określa się kto ma je usunąć. Następnie Pani Wójt zapytała czy na wycinkę był organizowany przetarg i dlaczego o tym nic nie wiedzieli rolnicy, którzy są szczególnie tym zainteresowani, Wójt dodała również, iż dostała  informacje, że były zbierane pieniądze na sadzonki, a do ich zakupu nie doszło?

-         Sołtys z Zań – Pan T. Konopka, stwierdził że firma usunęła drzewa na wprost jego działki, ale nie posadziła tam sadzonek i on również w tej sytuacji nie zamierza.

-         Sołtys z Podłatk Dużych – Pan Z. Zaniewski powiedział, że w ubiegłym roku usunął przy swojej działce topole przeznaczone do wycinki i chciał tam posądzić nowe, ale było to bezsensowne, gdyż rosną tam topole co 6 m, które by zagłuszyły sadzonki, a poza tym rok był bardzo suchy.  

-         Pani Ogonowska zapytała o możliwość usunięcia drzew rosnących przy drodze nr 8.

Pan Dyrektor odpowiedział, że jest to droga krajowa. Natomiast odnośnie pytania Pani Wójt, to były zbierane oferty na wycinkę drzew. Chodziło o to, aby jak najwięcej wyciąć i najwięcej posadzić sadzonek, a że drzewa rosną blisko siebie to prawda i dlatego usunięto około 100 szt. drzew.

Pan W. Zajkowski powiedział, że dowiedział się od osób ścinających drzewa za miejscowością w Kołakach Kościelnych, „że jest to firma z Warszawy, która wygrała przetarg”.

Do dyskusji włączył się Pan Wicestarosta, który powiedział, że Pan Dyrektor z Powiatowego Zarządu Dróg podkreśla, że rolnicy nie wywiązali się z zawartych umów, a należy zauważyć, iż podpisane umowy zostały źle sformułowane. Powinno zostać zawarte w umowie, na przykład określenie, że wpłaca się symboliczną kwotę na sadzonki i Powiatowy Zarząd Dróg powinien wtedy zorganizować przetarg. Jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie Pani Wójt, to Pan Dyrektor powinien udzielić odpowiedzi, iż przetargu nie było. Poza tym Wicestarosta dodał, że Starosta nakazał Panu Dyrektorowi PZD zerwanie umowy z firmą wycinającą obecnie drzewa.

Sołtys z Kołak – Pan Wiesław Zajkowski powiedział, że zbierał pieniądze na sadzonki i przyjechał ktoś ze służb drogowych po pieniądze, więc sołtys je oddał, ale do dziś nikt nie przyjechał w celu zasadzenia tych sadzonek.

Pan Lasek zapytał „kto to przyjechał, bo on jest w stanie przywieść swoich pracowników na rozpoznanie”.

Przewodniczący Rady zapytał Dyrektora PZD, jak zamierza rozwiązać ten problem?

Pan Lasek odpowiedział, że nie brał żadnych pieniędzy. Poza tym jeśli zostanie określona w umowie  kwota wpłaty na sadzonki, to będzie ona wpływać na konto starostwa.

Wicestarosta podkreślił jeszcze raz, że pieniądze które wpłyną do starostwa na sadzonki zostaną przekazane Powiatowemu Zarządowi Dróg. Podkreśli, że Starosta nakazał Panu Dyrektorowi zerwanie umowy z firmą usuwającą drzewa i przygotowanie umowy określającej wysokość opłaty.

Następnie Wicestarosta powiedział, „że Przewodniczący Rady Powiatu powiadomił go, że ktoś rzucił obłudną plotkę na Pan Henryka Jaworowskiego, a mianowicie, iż głosował On przeciwko stanowisku popierającym postulaty rolników. „Jest to nieprawda, gdyż Wicestarosta osobiście widział, że głosował za”.

W tym czasie wstał Pan Długoborski Andrzej z Ćwikieł Krajewo, który powiedział, że przeprasza Pana Henryka Jaworowskiego, gdyż nie zauważył, jak głosował.

Pan W. Borzuchowski dodał, że Radni Powiatu  odnośnie zajścia stanowiska popierającego postulaty rolników głosowali za, tylko jeden radny się wstrzymał.

Pan Długoborski kilkakrotnie powtórzył publicznie przeprosiny skierowane do Pana Henryka Jaworowskiego – Radnego Powiatu i zobowiązał się, że zaraz po sesji, osobiście przeprosi Pana Jaworowskiego. 

 

Ad. 8

Przewodniczący Rady przywitał Pana E.S. Stefaniaka – Dyrektora Wojewódzkiego Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego z Szepietowa oraz Pana Dołęgowskiego z Wydziału Rolnictwa. Następnie wraz z Panią Wójt podziękowali za współpracę czterem ustępującym sołtysom i wręczyli bony do zrealizowania w sklepie GS w Kołakach Kościelnych: Panu Mieczysławowi Żochowskiemu za 40 lat współpracy, Panu Lucjanowi Jałbrzykowskiemu za 16 lat oraz Ryszardowi Milewskiemu za 13 lat. Pan Krzysztof Konopka był nie obecny na sesji.

Przewodniczący powiedział, że chciałby z Panią Wójt jechać jeszcze na protesty rolników, dlatego też złożył wniosek o zajęcie stanowiska popierającego postulaty rolników. Podjęcie takiego stanowiska umożliwiłoby przesłanie go do parlamentarzystów, Kancelarii Premiera, Wojewody oraz do mediów. Pani Wójt przedstawiła postulaty rolników. W związku z tym, iż żadnych zastrzeżeń nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie nad zajęciem stanowiska odnośnie powyższych postulatów rolników:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Stanowisko w sprawie słusznych protestów rolników zostało jednogłośnie przyjęte (załącznik Nr 21).

 

Ad. 9

W punkcie tym głos zabrali:

-  Pan S. Rykaczewski, który zwrócił się do sołtysów z prośbą o większe ich zorganizowanie podczas protestów. 

-  Przewodniczący zapytał Pana Dołęgowskiego, czy w Urzędzie Wojewódzkim wiedzą coś na temat protestów.

Pan Dołęgowski odpowiedział, że fax m.in. z gminy Kołaki na temat postulatów rolników został przesłany do Kancelarii Premiera i Kalinowskiego. Dowiedział się również od posła Pana Mioduszewskiego, że prawdopodobnie wzrośnie cena mleka, jeśli chodzi o żywiec to nic nie wiadomo. Informacje te nie są rozpowszechniane przez media, bo nie jest jeszcze podjęta decyzja. Jeśli chodzi o dopłaty do mleka dla rolników z Unii Europejskiej, to Wojewoda powołuje zespół ekspertów, którzy będą organizować spotkania z rolnikami i im tłumaczyć.

Pani Wójt powiedziała, że zostały rozesłane sołtysom informacje na temat zapobiegnięcia sprzedaży ziemi cudzoziemcom i należy się nad tym zastanowić. Przewodniczący powiedział że dostał pismo od Dyrektora Szkoły Pana Andrzeja Kośnika o określenie ilości godzin z korzystania z sali gimnastycznej oraz zabezpieczenia środków finansowych dla opiekuna za sali, które ze względu na brak czasu zostanie przekazane na komisje.    

 

 

Ad. 10

Przewodniczący podziękował wszystkim i zamknął obrady IV Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne.

 

 

      Protokolant                                                                      Przewodniczący Rady

 

 Danuta Milewska                                                                  Ryszard Kołakowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05