Protokół Nr XX
Protokół Nr XX/05
Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
z dnia 28 kwietnia 2005 r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1230.
Porządek posiedzenia XX Sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad XX sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta o pracy między sesjami.
6. Sprawozdanie z działalności Wójta za 2004 rok.
7. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2004 rok i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy.
9. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.
10. Wnioski i oświadczenia radnych.
11. Sprawy rożne.
12. Zamknięcie obrad.
Ad. 1
Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski otworzył XX sesję Rady Gminy. Przywitał Wójt – Panią mgr inż. Barbarę Wasiulewską, Skarbnik - Panią Helenę Chmielewską, radnych (załącznik Nr 1 - lista obecności radnych, nieobecna – Pani Barbara Kruszewska) i sołtysów (załącznik Nr 2 - lista obecności sołtysów). Pan Przewodniczący poinformował, że nieobecność Pani Kruszewskiej Barbary jest usprawiedliwiona. Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.
Ad. 2
Przewodniczący przedstawił porządek obrad XX sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków nie było, porządek został przyjęty.
Ad. 3
Uwag do protokołu z poprzedniej sesji nie było, więc protokół Nr XIX/05 sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 30 marca 2005 r. został przyjęty.
Ad. 4
Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.
Ad. 5
W punkcie tym głos zabrała Wójt – Pani mgr inż. Barbara Wasiulewska. Pani Wójt przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 30 marca 2005 r. do 28 kwietnia 2005r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta o pracy między sesjami). Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było.
Ad. 6
Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedłożenie Radzie Gminy sprawozdania z działalności za 2004 rok. Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z działalności Wójta za 2004 rok (załącznik Nr 4).
Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego sprawozdania. Radni nie mieli żadnych zastrzeżeń do sprawozdania z działalności Wójta za 2004 r.
Ad. 7
Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2004 r. Nastepnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusje na temat wykonania budżetu gminy za 2004 rok. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy Kołaki sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2004 r. Pani Wójt przeczytała powyższą opinię. Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Pan Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu za 2004 r.:
Za - 14 głosów
Przeciw - 0 głosów
Wstrzymało się - 0 głosów.
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2004 r. przyjęto jednogłośnie.
Przewodniczący Rady powiedział, że rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu wiąże się z podjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu. Następnie Pan Przewodniczący poprosił Pana Jana Jaworowskiego – Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Kołaki Kościelne wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium. Po przedstawieniu tej opinii Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wniosek o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2004 rok. Pan Przewodniczący poprosił o pytania. Pytań nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy:
Za - 14 głosów
Przeciw - 0 głosów
Wstrzymało się - 0 głosów.
Rada Gminy jednogłośnie udzieliła absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2004 r. (załącznik Nr 5).
Ad. 8
Przewodniczący Rady – Pan Kołakowski Ryszard poprosił Panią Wójt i Panią Skarbnik o omówienie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy.
Pani Wójt powiedziała, że projekt tej uchwały wynika głównie z potrzeby przesunięcia środków na realizację inwestycji drogowych. Pani Wójt powiedziała, że w załączniku inwestycyjnym do uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005 r. na wykonanie inwestycji zostały wykazane środki w niewielkiej wysokości i jak było wówczas mówione, że przy realizowaniu poszczególnych inwestycji w miare potrzeby będą przesuwane i zwiększane środki. Na drogę Czosaki było zabezpieczone 60 tys. zł. W rezultacie dokonania wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym zawarta została umowa na budowę drogi gminnej przez wieś Czosaki Dąb o wartości 105.009,87 zł. W trakcie budowy doszły dodatkowe roboty i doliczając nadzór budowlany, to wartość inwestycji wyniosła 112.132 zł. Jeśli chodzi o drogę Łubnice Krusze na jej wykonanie było zabezpieczone w budżecie 40 tys. zł. W przeprowadzonym postępowaniu przetargowym została wybrana oferta na budowę drogi gminnej i powiatowej Łubnice – Krusze o wartości 95.104,10 zł. Wartość zrealizowanej inwestycji po doliczeniu robót dodatkowych, nadzoru budowlanego wyniosła 109.190 zł. M2 powierzchni bitumicznej w Czosakach wyniósł ok. 47 zł, a w Łubnicach Kruszach ok. 60 zł/m2, pomimo że w Czosakch był krótszy odcinek drogi, bo 464 mb, a w Łubnicach Kruszach 772,23 mb. Spowodowane to było tym, że droga w Czosakach była trudna do zrobienia, a w Łubnicach była możliwość, że podkład zrobił inny wykonawca, a powierzchnię bitumiczną inny. W Czosakach tak nie było można zrobić. W Kołakach Kościelnych została położona powierzchnia bitumiczna na ul. Wyszyńskiego. Inwestycja ta wyniosła 27.825 zł. W Gosiach Małych zakup żwiru do remontu drogi wyniósł 4.500 zł. Pani Wójt powiedziała, że po zapłaceniu powyzszych inwestycji zostanie ze środków otrzymanych z Sapardu ok. 90 tys. zł. Pani Wójt powiedziała, że odnośnie budowy drogi Gosie Mieczki, to na Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego uzgodniono, że zostanie przeprowadzone postępowanie przetargowe, w celu zorientowania się, za ile została by zrealizowana ta inwestycja. Jeśli np. nie będziemy w tym roku remontować szkoły, jak nie pozyskamy śrdoków, to można np. zrobić tą drogę etapami, jeśli Rada tak zdecyduje.
Przewodniczący Rady poprosił Panią Skarbnik, żeby przedstawiła powyższe zmiany działami. Pani Skarbnik powiedziała, że zmiany wprowadzone do budżetu gminy wg załącznika Nr 1 (dochody – zwiększenie), związane są z przekazaniem środków z funduszu Sapard przyznanych w roku 2004 r. na budowę dróg gminnych Podłatki Duże i Czachy, a otrzymanych w miesiącu lutym i marcu 2005 r. w wysokości 245.609 zł. Z kwoty tej proponuje się zwiększenie planu dochodów budżetowych w dziale 600 – Transport i łączność, rozdz. 60016 § 6292 o kwotę 153.647 zł. Następnie Pani Skarbnik omówiła załącznik Nr 2 – wydatki zwiększenie. Pani Skarbnik powiedziała, że w związku ze zwiększeniem planowanych dochodów zwiększa się planowane wydatki w dziale 600 – Transport i łączność, rozdz. 60016:
1) § 6050 – 149.147 zł z przeznaczeniem na budowę dróg gminnych:
- Czosaki Dąb 52.132 zł,
- Łubnice Krusze 69.190 zł,
- Kołaki Kościelne, ul. Wyszyńskiego 27.825 zł,
2) § 4210 – 4.500 zł zakup żwiru do remontu drogi Gosie Małe.
Pani Skarbnik powiedziała, że zmiany określone załącznikiem Nr 3 (wykaz zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację w 2005 r.), wynikają ze skorygowania wartości budowy dróg ujętych w tym załączniku z przetargami na budowę dróg i odpowiadają zaangażowaniu środków na inwestycje w wydatkach budżetu gminy na 2005 r.
Przewodniczący poprosił o pytania. Pytań nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia powyższych zmian w budżecie gminy:
Za - 14 głosów
Przeciw - 0 głosów
Wstrzymało się - 0 głosów.
Rada Gminy jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy (załącznik Nr 6).
Ad 9
Przewodniczący Rady poinformował, że od ostatniej sesji nie wypłynęły zapytania i interpelacje. Zapytania formułowane ustnie w sprawach różnych.
Ad. 10
Wnioski i oświadczenia radnych w sprawach różnych.
Ad. 11
Przewodniczący Rady przypomniał radnym, że do 30 kwietnia br. należy złożyć oświadczenie majątkowe i poprosił żeby wszyscy złożyli je w terminie.
Pani Wójt powiedziała, że z remontów bieżących została wyremontowana droga w miejscowości Undy. Zostało to zrealizowane w sposób gospodarny i oszczędny, bo mieszkańcy sami nawieźli podkład (żwir) pod asfalt.
Pan Jerzy Wyszyński - sołtys ze wsi Undy podziękował Pani Wójt i radnym za remont tej drogi.
Pani Wójt poinformowała, że z Kolegium Odwoławczego z Łomży wpłynęła informacja o wszczęciu postępowania administracyjnego wobec Pana Jałbrzykowskiego. W celu zebrania informacji na ten temat, Pani Wójt umówiła się na spotkanie z mieszkańcami Krusz.
Pani Wójt przypomniała, że termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie upływa 15 maja br.
Pan Andrzej Długoborski – sołtys wsi Ćwikły Krajewo poinformował o spotkaniu na temat udziałów w mleczarni „Mlekpol”.
Więcej spraw nie poruszano.
Ad. 12
Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XX sesji Rady Gminy.
Protokolant Przewodniczący Rady
Danuta Niewińska Ryszard Albin Kołakowski
Metryka strony