Uchwała Nr XVI/79/04

UCHWAŁA NR XVI/79/04

RADY GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE

z dnia 4 października 2004 r.

 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji publicznym przedszkolom i szkołom prowadzonym przez osoby prawne i fizyczne. 

Na podstawie art. 80 ust. 2, 3, i 4 ustwy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, Nr 106, poz. 496; z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 141, poz. 943; z 1998 r. Nr 117, poz. 759, Nr 162, poz.1126; z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268, Nr 122, poz. 1320; z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 144, poz. 1615; z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185, Nr 200, poz. 1683; z 2003 r. Nr 6, poz. 65, Nr 128, poz. 1176, Nr 137, poz. 1304, Nr 203, poz. 1966; z 2004 r. Nr 99, poz. 1001, Nr  145, poz. 1532, Nr 162, poz. 1690 i Nr 173, poz.1808) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Dotacji z budżetu gminy udziela się publicznym przedszkolom, szkołom podstawowym i gimnazjom, zwanym dalej “szkołami” prowadzonym na terenie Gminy Kołaki Kościelne przez osoby fizyczne i osoby prawne inne niż gmina.

2. Dotacja udzielana jest również za spełnianie przez dzieci rocznego przygotowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej.

§ 2. 1. Dotacja udzielana jest na rok budżetowy, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów prowadzenia szkoły, w wysokości określonej w budżecie gminy, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Do czasu uchwalenia budżetu gminy dotację przekazuje się zaliczkowo na podstawie projektu budżetu gminy.

§ 3. 1. Dotacji udziela się na wniosek osoby, o której mowa w § 1, zwanej dalej “organem prowadzącym szkołę”  złożony do Wójta Gminy Kołaki Kościelne w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy udzielenia dotacji.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać w szczególności:

1) dane wnioskodawcy (NIP, REGON, w przypadku osoby prawnej – aktualny wyciąg z rejestru sądowego);

2) określenie planowanej liczby uczniów w prowadzonej szkole;

3) wysokść planowanych na rok budżetowy wydatków w prowdzonej szkole;

4) wnioskowaną wysokość dotacji z budżetu gminy, w przeliczeniu na jednego ucznia;

5) wskazanie numeru rachunku bankowego, na który ma być przekazywana dotacja.

§ 4. 1. Wnioski o udzielenie dotacji analizuje Wójt Gminy.

2. Wysokość dotacji określa Wójt Gminy w projekcie budżetu gminy.

§ 5. 1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej przez Wójta Gminy z organem prowadzącym szkołę, reprezentowanym przez osoby upoważnione.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna określać w szczególności:

1) oznaczenie stron umowy;

2) zezwolenie na prowadzenie szkoły;

3) oznaczenie okresu, na jaki umowa została zawarta;

4) planowaną ilość uczniów w szkole i wysokość dotacji na jednego ucznia;

5) określenie łącznej kwoty dotacji oraz warunki i terminy jej przekazywania;

6) określenie zasad rozliczania dotacji, w tym jej zwrotu;

7) tryb rozwiązania umowy.

3. Umowę zawiera się na czas nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.

§ 6. 1. Dotacja przekazywana będzie w miesięcznych częściach, ustalanych z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów.

2. Dotacja z budżetu gminy jest realizowana w formie przelewu środków z rachunku bieżącego budżetu gminy na rachunek bieżący podmiotu prowadzącego szkołę, w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.

§ 7. 1. Organ prowadzący szkołę sporządza i przekazuje Wójtowi Gminy, w terminie ustalonym w umowie, rozliczenie otrzymanej dotacji pod względem rzeczowym i finansowym za okres od początku roku budżetowego do końca miesiąca sprawozdawczego, z uwzględnieniem aktualnej liczby uczniów.

2. Końcowe rozliczenie dotacji za dany rok następuje do dnia 30 stycznia następnego roku budżetowego.

3. W przypadku przekazania dotacji w wysokości wyższej niż wynikająca z rozliczenia końcowego, część dotacji stanowiąca nadpłatę podlega zwrotowi w terminie ustalonym w umowie, wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę.

§ 8. 1. Sposób zgodności wykorzystania dotacji z celem na jaki została przyznana podlega kontroli.

2. Stwierdzenie nieprawidłowości w wykorzystaniu dotacji skutkować będzie jej wstrzymaniem, rozwiązaniem umowy i żądaniem zwrotu przekazanych i niewłaściwie wykorzystanych środków wraz z ustawowymi odsetkami za zwłokę.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady

Ryszard Albin Kołakowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-05-12

Data modyfikacji: 2006-05-12

Opublikował: Jarosław Zalewski

Data publikacji: 2006-05-12