ptotokół Nr XXIV/14 z dnia 21.01.2014 r
Protokół nr XXIV/14
Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
odbytej w dniu 21 stycznia 2014r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 8:30 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 11:00. W Sesji udział wzięło 14 radnych. (lista obecności: Zał. Nr 1).
Ad. 1)
Obrady XXIV Sesji Rady Gminy otworzył i prowadził Przewodniczący Rady - Pan Bogdan Józef Dąbrowski. Przywitał przybyłych na Sesję gości: Dyrektora Zespołu Szkół w Kołakach Kościelnych Pana Janusza Grodzkiego, Kierownik OPS Panią Dorotę Bogdańską, Radnego Sejmiku Wojewódzkiego Pana Marka Adama Komorowskiego (Zał. Nr 2), Panią Wójt Barbarę Wasiulewską, Panią Skarbnik Helenę Chmielewską, Radnych Rady Gminy, Sołtysów (Zał. Nr 3). Mieszkańcy gminy nie uczestniczyli w sesji (Zał. Nr 4).
Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. 2)
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XXIV Sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad XXIV Sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu obrad XXIII Sesji Rady Gminy z dnia 30 grudnia 2013 r.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między sesjami.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 – 2016.
b/ podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020,
c/ określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020.
7. Wnioski i oświadczenia radnych.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie zapytał, czy są inne propozycje lub uwagi dotyczące przedstawionego porządku obrad. Uwag do porządku obrad nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o przyjęcie porządku poprzez głosowanie.
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Zał. Nr 5).
Ad. 3)
Przewodniczący Rady powiedział, że protokół obrad XXIII Sesji Rady Gminy z dnia 30 grudnia 2013 r. był wyłożony do wglądu. Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub pytania odnośnie protokołu.
Uwag nie zgłoszono, więc Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół ten uważa się za przyjęty.
Ad. 4)
Radni nie składali interpelacji. Zapytania przeniesiono do punktu sprawy różne.
Ad. 5)
W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie informacji o pracy między sesjami.
Pani Wójt- poprzednia sesja miała miejsce 30 grudnia 2013 r., na której Wysoka Rada podjęła następujące uchwały:
a/ zmian w budżecie gminy;
b/ uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2014-2031
c/ uchwalenia budżetu gminy Kołaki Kościelne na 2014 r.
d/ planu pracy Rady Gminy na 2014 r.;
e/ zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej;
f/ zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady.
Informuję Wysoką Radę, że niniejsze uchwały zostały wdrożone i są realizowane w sposób właściwy.
Proszę Państwa prosiłam Pana Przewodniczącego o zwołanie tej sesji w związku z tą sytuacją jaka zaistniała. I państwo już pewnie wiecie z doniesień prasowych. Ja chciałam tę informację przekazać Państwu sama, jak ma się dalej kształtować i realizować tutaj gmina w świetle tych wszystkich doniesień. Ponieważ w całej procedurze jest tak, że tak naprawdę o skazaniu Wójta powinna przyjść informacja od Wojewody i jego wniosek o odwołanie w związku ze skazaniem. Wyrok od 15 stycznia jest Proszę Państwa prawomocny. Przy czym wyrok ten nie powoduje, że wyrok jest samoczynnie Wójt traci swoje prawa i uprawnienia i gmina zostaje jakby tutaj bez organu wykonawczego. Ciągle jest to jeszcze w procedurze i szczerze mówiąc tak od siebie osobiście powiem, ja należę do ludzi walecznych mimo wszystko. I póki jeszcze tak jak mówił kiedyś Kazimierz Górski piłka w grze – to boisko jest nasze. To prawda, to się jeszcze gra. Ja zmierzam po prostu, nie odpuścić w sensie takim, nawet w procedurze, formalnym. Jakby korzystać z uprawnień jakie przysługują ustawowo Wójtowi. To tylko dla uspokojenia takiego, bo pojawiają się też głosy, że tu jest bezkrólewie, Wójta nie ma. No jest Wójt cały czas, prawda. Chcę przez to powiedzieć, że zadania gminy będą realizowane w sposób należyty. Jestem osobą odpowiedzialną, nic tu nie będzie się działo na wypadek gdyby coś. Wszystko musi iść torem takim jak powinno. Czyli podjęta inwestycja, która mam nadzieję będzie zrealizowana, bo przetarg w tej chwili, jest jakby tutaj w końcowej fazie. Zbliża do podpisania umowy. I jak obiecaliśmy sobie spotkamy się przed podpisaniem tej umowy jeszcze państwu wszystko wytłumaczę. Ale jest szansa bo są dobre firmy, dobre rozwiązania systemowe. Proszę Państwa sytuacja finansowa jest dobra, ponieważ wszystkie kredyty są spłacone. Jeśli będziemy cokolwiek zadłużać to będziemy myśleć co i jak. No i tak jak powiedziałam stanowczo w tej procedurze, ja mogę powiedzieć do końca kadencji mi zejdzie, więc proszę państwa chciałam uciąć te wszystkie dyskusje na swój temat. Sytuacja jest moja trudna oczywiście, bo dzisiaj każdy może o mnie powiedzieć wiele rzeczy, ale myślę, że osoba moja i praca na rzecz gminy, 30 lat, broni się. Ja nie muszę nikogo przekonywać jakim jestem człowiekiem. Więc tutaj kilka „błot” mniej, więcej to już dla mnie nie ma znaczenia. Ja wiem ile ludziom zrobiłam dobrego i oczekuję, że przynajmniej ci będą jakoś mnie tu wspierać. Przepraszam, bo to zawsze wzrusza. Przecież mogłam równie dobrze przegrać wybory listopadowe. I też by się tak to skończyło. I też bym płakała, bo to całe moje życie z tym związane. Ja nie przyszłam tutaj na pańszczyznę, ja tutaj się czułam w służbie zawsze, jak człowiek. Może to jest dziwne, bo ludzie zawsze widzą, wietrzą ile ja z tego miałam prawda. Co ja tam zarobiłam, to otóż nic nie zarobiliśmy z mężem. Kopa od Pana Kołakowskiego i te wszystkie paszkwile. Więc tyle zarobiliśmy, ale był ludzki odruch, i dzisiaj gdybym była w tym miejscu zrobiłabym to samo. Może Państwo nie wierzycie, ale człowiek był zawsze, moim celem w moim życiu. I nawet jeśli nie będę Wójtem, jeśli będziecie Państwo potrzebowali, czy ktokolwiek inny pomocy, a mam wiedzę jakąś, jakieś doświadczenie, zawsze będę służyć ludziom i się nie mam zamiaru wyprowadzać. Bardzo dziękuję tym wszystkim, którzy jakoś życzliwie na to spoglądali, nawet nie rozumiejąc sprawy. Bo ja nie robiłam nikomu dobrej przysługi, ja wykonywałam swój obowiązek ustawowy. Więc jeśli mówią tak, dobrze zrobiła i ma teraz za to, bardzo serdecznie dziękuję i wszystkim tym, którzy jakby mają pożywkę no współczuję tylko, że się żywią czyjąś krzywdą i jakimś nieszczęściem. Ja swoje dzieci i siebie ustawiałam zawsze, jeśli moim wrogom jest lepiej mnie też. Także to jest moja generalna zasada. I nie chce mówić o sobie, bo uważam się za osobę skromną, nigdy tutaj nie występowałam o odznaczenie jakieś, historie nie wiadomo jakie. Jeśli nawet z ambony słyszałam głos - dziękuję Pani Wójt, to było mi bardzo przykro, że to się jakoś publicznie robi. Bo ja pod publikę rzeczy nie robię, prawda. Jeśli będziecie Państwo mogli mnie wspierać, to bardzo proszę, bo to mi jest dzisiaj naprawdę bardzo potrzebne. Tak od strony czysto ludzkiej, prawda. Ci którzy mogą, gdzie się tam jakaś niesprawiedliwa gra toczy, to bardzo proszę o wsparcie. No i tak jak powiedziałam od strony tej tutaj formalnej, będę do tej pory prowadzić gminę dopóki po prostu w procedurze, i prawo mi na to pozwoli. No nic poza prawem, prawda. No ale myślę, ja mam taką nadzieję, że się na koniec kadencji wszyscy tutaj spotkamy i dopiero rozstaniemy (Zał. Nr 6).
To Tyle, dziękuję bardzo, jeśli jakieś macie Państwo pytania, to proszę.
Przewodniczący Rady podziękował Pani Wójt za zabranie głosu.
W tym momencie głos zabrała Pani Radna Bożena Władysława Jaworowska, składając wniosek o przerwę, 20 minut.
Przewodniczący Rady przyjął wniosek i poprosił o głosowanie w sprawie dwudziesto minutowej przerwy.
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Wniosek o przerwę – 20 minut został przyjęty jednogłośnie.
Przewodniczący Rady ogłosił przerwę 20 minut.
Po przerwie Przewodniczący Rady wznowił obrady sesji.
Zapytał czy są jakieś uwagi.
Radna Pani Bożena Władysława Jaworowska: Proszę Przewodniczącego Rady wnoszę wniosek o zmianę porządku obrad poprzez dodanie punktu 6d) o podjęciu uchwały w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy w Kołakach Kościelnych, a w związku z tym o zmianę porządku obrad, poprzez dodanie punktu.
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wniosek w sprawie zmiany wynagrodzenia Wójta Gminy Kołaki Kościelne i przyjęcia go do porządku obrad, po czym poprosił o głosowanie.
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Wniosek w sprawie zmiany wynagrodzenia Wójta Gminy Kołaki Kościelne i przyjęcie go do porządku obrad został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 6
a) W tym punkcie Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 – 2016 i poprosił o zabranie głosu Przewodniczącego Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Pana Dyrektora Janusza Grodzkiego o zabranie głosu.
Przewodniczący GKRPA szczegółowo omówił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 - 2016 (Zał. Nr 7) i poprosił o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Pan Radny Andrzej Długoborski: Pierwszy punkt, mógłby Pan powtórzyć.
Pan Janusz Grodzki: Wynagrodzenia. To jest 15 tyś. Wynagrodzenia bezosobowe tj. 15900,00. To jest na posiedzenia członków komisji. I tutaj od 3 lat jeżeli chodzi o wynagrodzenia członków komisji to pozostało bez zmian. Przewodniczący - 300 zł i za każde posiedzenie 150 zł dla członka komisji. Posiedzenia Komisji są przeważnie zaplanowane raz w miesiącu, w zależności od potrzeb. Ilość w ostatnim roku, w związku ze zmianami jakimi jest niebieska karta, czyli stosowanie przemocy w rodzinie, a z tym się wiąże przeważnie alkohol, jeżeli w latach ubiegłych mieliśmy w ciągu roku 5,6,7 osób w tej chwili mamy w ciągu roku 15-17 osób. To nie znaczy, że zmniejsza się ilość punktów sprzedaży, natomiast zwiększa się ilość osób, które stają do naszej komisji. A to jest związane właśnie z instytucją niebieskiej karty, którą w tej chwili jeśli jest interwencja policji w domu i pada słowo „przemoc”, policja automatycznie zakłada niebieską kartę.
Innych zapytań radni nie wnosili, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 – 2016 i poprosił o głosowanie.
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006 – 2016 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 7).
b) W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Panią Dorotę Bogdańską i przedstawienie projektu uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020. Pani Kierownik OPS przedstawiła wymieniona uchwałę (Zał. Nr 8).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020 i poprosił o głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 8).
c) W tym punkcie Kierownik OPS Pani Dorota Bogdańska przedstawiła uchwałę w sprawie
określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020 (Zał. Nr 9).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady odczytał uchwałę w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020 i poprosił o głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do zasiłku celowego na zakup posiłku lub żywności w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 9).
d) W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu Panią radna Bożenę Jaworowską i przedstawienie projektu podwyżki dla Wójta Gminy, zgodnie ze zgłoszonym wnioskiem..
Pani Radna Bożena Jaworowska: Ja bym, proponowała o podwyżkę dla Pani Wójt. Do tej pory miała pobory brutto 8220 zł. a netto 5745,87 zł. i składam wniosek o podwyżkę do kwoty 9864zł. – brutto, netto – 6900zł. To jest 20%.
Przewodniczący Rady: Ja jeszcze chciałem zapytać naszego radcę prawnego, czy może to być z datą od 01.01.2014 r.
Radca Prawny Pan Marek Komorowski: Znaczy generalnie, zasada jest taka, że od podjęcia uchwały, z tym, że podejmowane są uchwały z mocą obowiązującą od 1 stycznia. Także wydaje mi się, że tutaj nie będzie przeszkód, żeby taką uchwałę z taką mocą podjąć. Bo ona obowiązuje w dniu wejścia z mocą od początku roku. Ponieważ są różne sytuacje i takie uchwały były podejmowane. Generalnie zasada jest taka, że w dniu podjęcia się uchwały podejmuje. Ale może być sytuacja, że nie można z mocą wsteczną nałożyć na kogoś obowiązku jakiegoś. To byłoby sprzeczne z prawem. Natomiast uprawnienia są możliwe i w tym zakresie prawo zadziała wstecz, o ile tak uchwała będzie stanowiła. Także myślę, że można taką uchwałę z mocą od 1 stycznia podjąć. W konsekwencji tej uchwały zmianie ulegną wszystkie składniki wynagrodzenia. Zasadnicze wynagrodzenie wzrośnie, wzrośnie automatycznie dodatek stażowy i wszystkie konsekwencje w związku ze wzrostem wynagrodzenia zasadniczego w tej uchwale będą musiały mieć odzwierciedlenie. Bo uchwała musi być kompletna, po prostu.
Pani Radna Bożena Jaworowska: Przecież świadomi jesteśmy tego.
Radca Prawny Pan Marek Komorowski: Bo inny jest procent 20% od 5 tyś. a inny jest 20% od 6 tyś. Żeby radni mieli świadomość, że w tej uchwale to musi być ujęte.
Pan Radny Andrzej Długoborski: To jest automatycznie.
W związku z podwyżką wynagrodzenia o 20 % ustala się miesięczne wynagrodzenie Wójtowi Gminy Kołaki Kościelne - Pani Barbarze Wasiulewskiej:
1) wynagrodzenie zasadnicze – 5.400,00 zł
2) dodatek funkcyjny – 1.900,00 zł
3) dodatek specjalny - 20% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego – 1.460,00 zł
4) dodatek za wieloletnią pracę – 20% wynagrodzenia zasadniczego- 1.080,00 zł
Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Kołaki Kościelne. Propozycja jest 6900 zł. Przewodniczący Rady poprosił Radnych o wyrażenie opinii poprzez głosowanie.
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wynagrodzenia Wójta Gminy Kołaki Kościelne została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 10).
Ad. 7)
W tym punkcie Przewodniczący Rady zapytał, czy są jakieś wnioski i oświadczenia radnych.
Pan Radny Andrzej Długoborski: Czy ja mogę poprosić Pana Dyrektora, cały czas mi chodzi po głowie, nie bardzo rozumiem, te wynagrodzenie jakby to można było….
Pan Janusz Grodzki: To są wynagrodzenia bezosobowe i osobowe. Czyli jakby wynagrodzenia członków komisji, ale również badania przez biegłych. Tu duża część tej puli przeznaczona jest na badania przez biegłych. Czyli jeżeli mamy osobę podejrzaną o problem alkoholowy, żeby wszcząć dalej procedurę, musimy skierować tą osobę na badanie przez biegłych. To są dwie osoby: psycholog i psychiatra. Badanie przez jednego specjalistę to jest 180 zł. razy dwie osoby to mamy 360 zł. za jedną osobę. Jeżeli mamy od 10 do 17 osób to łatwo policzyć to jest około 5 – 6 tyś. zł. Od 4 do 6 tyś musimy mieć zagwarantowane na takie badania. Nie wiadomo jak będzie w następnym roku.
Radca Prawny Pan Marek Komorowski: Baz tego nie można żadnej procedury. Sąd nie przyjmie żadnego wniosku, jeżeli nie będzie badania biegłych. Obligatoryjnie to idzie. To są stawki urzędowe, także nawet nie można nic negocjować.
Pan Janusz Grodzki: Jeżeli byśmy nawet skierowali sprawę bezpośrednio do sądu, o leczenie odwykowe, to w pierwszym momencie sąd wysyła taką osobę na badanie i również finansowanie przekłada na komisje z terenu, z którego dana osoba została skierowana.
Pan Radny Andrzej Długoborski: W tamtym roku na badanie było przeznaczonych pieniążków, ile?
Pan Janusz Grodzki: Sprawozdania jeszcze nie mam, ale było około 4 tyś. zł.
Pani Kierownik OPS Dorota Bogdańska: Przepraszam jeśli mogę tutaj pomóc. Bo to nie jest tak, są członkowie komisji i jest to ustawowe, że jest wynagrodzenie: 150 zł brutto, 120 zł netto. I jeżeli są osoby zgłoszone na komisję i musi te posiedzenie się odbyć, niestety, czy chcemy, czy nie chcemy.
Pan Janusz Grodzki: 600 zł za posiedzenie, dużo i niedużo. Proszę Państwa bywa tak, że wpływa do nas wniosek, my musimy, mamy pewien okres na odpowiedź, na powołanie komisji. Jest 7 osób w komisji, nie ma tak, musi być parę osób. Wówczas rusza cała procedura. Rozmowy, rozpoznania sprawy, cała ta procedura rusza.
Radna Bożena Jaworowska: Jeszcze jest taka sytuacja, że przychodzimy na posiedzenia komisji, a osoba wezwana nie przychodzi.
Pan Janusz Grodzki: Bywa tak, że nawet otrzymujemy informację, wpływają wnioski o koncesję, również musi się zbierać komisja. Powiem tylko tyle, ilość spotkań nie jest zależna od nas. To nie jest tak, że my sobie planujemy tak, żeby zaplanować wydatki planujemy jedno posiedzenie w miesiącu. Bywa tak, że jest mniej, bywa, że jest więcej. Oprócz tego takie wynagrodzenie bezosobowe na specjalistów, to jest 1/3 kosztów.
Pan Radny Andrzej Długoborski: Ja mam jeszcze pytanie do Pana Mecenasa. Czy rzeczoznawca sądowy wydający opinię o danym człowieku ponosi za to odpowiedzialność?
Pan Marek Adam Komorowski: Za to co napisze zawsze ponosi odpowiedzialność.
Pan Janusz Grodzki: Proszę Państwa mi się teraz przypomniało, mówimy o niebieskich kartach. Ostatnio policjant, który był u nas mówił, że na terenie gminy Rutki od 1 stycznia do 15 stycznia założono, albo 8, albo 9 niebieskich kart.
Pani Kierownik OPS Dorota Bogdańska: Tzn. ja chciałam powiedzieć, że my mamy też 8 czynnych.
Przewodniczący Rady Gminy podziękował za wyczerpujące omówienie tematu.
Ad. 8)
W sprawach różnych została poruszona kwestia odśnieżania dróg.
Radna Pani Jolanta Konopka: Proszę Państwa mamy swojego człowieka, który posiada pług, no ale nikt swoich pieniędzy nie będzie wykładał. No niestety raz może przepchnąć, przecież to są koszty. Ja rozumiem, jeżeli są no to pieniążki w gminie to jakoś powinny dojść do tego człowieka i nie byłoby problemu. Autobus by dojeżdżał. Jedna strona ma jeden spych, druga strona ma drugi spych i by było sprawnie. A nie dzieci stoją pół godziny na przystanku, przychodzą zmarznięte i dalej i tak nie pojadą do szkoły.
Przewodniczący Rady zaproponował, że najbardziej logiczne byłoby dzwonić do kierowców, którzy odśnieżają.
Pan Jarosław Zalewski – Z-ca Wójta – w tamtym roku było tak, że mieszkańcy zgłaszają do sołtysów a sołtysi dzwonią do gminy. Ale poza godzinami pracy to trzeba telefon do pracownika, który koordynuje.
Pani Konopka Jolanta – nie może każdy sobie odgarniać.
Pan Przewodniczący Rady – sprawa wygląda tak, że sołtysi dostaną telefony do tych kierowców, co jeżdżą bezpośrednio, bo gmina nie pracuje po godzinach, nie ma gdzie się dodzwonić, a w godzinach do gminy każdy sołtys zadzwoni, że potrzeba, w ten sposób.
Innych spraw nie poruszano.
Ad. 9)
Przewodniczący Rady podziękował i zamknął obrady XXIV sesji Rady Gminy.
Protokołowała Przewodniczący Rady
Agnieszka Bańkowska Bogdan Józef Dąbrowski
Metryka strony