Protokół Nr 9
Protokół Nr 9/04
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 27 maja 2004 r.
Posiedzenie Komisji rozpoczęto o godz. 1300 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1500. Na posiedzeniu obecni byli wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej i Pani Wójt (lista obecności: załącznik Nr 1).
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku posiedzenia.
3. Przyjęcie protokołu Nr 8/04 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej.
4. Wyrażenie opinii na temat projektów uchwał w sprawie:
a) zwolnienia z opłaty przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej;
b) ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży tych napojów na terenie gminy;
c) ustalenia sieci prowadzonych przez gminę publicznych oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych;
d) ustalenia sieci szkół publicznych oraz granic ich obwodów na terenie gminy Kołaki Kościelne;
e) zmieniająca uchwałę w sprawie jednostki organizacyjnej gminy.
5. Sprawy różne.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Pan Jan Jaworowski przywitał wszystkich obecnych i otworzył dziewiąte posiedzenie Komisji.
Ad. 2
Porządek posiedzenia Komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 3
Uwag do protokołu Nr 8/04 Komisji Rewizyjnej z dnia 06 kwietnia 2004 r. nie było, protokół został przyjęty.
Ad. 4
Przewodniczący Komisji poprosił Panią Wójt o omówienie projektów uchwał. Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie zwolnienia z opłaty przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej jest wynikiem nowelizacji ustawy – Prawo działalności gospodarczej (zmiany Dz. U. z 2003 r. Nr 217, poz. 2125). Pośród zmian w ustawie, ustawodawca postanowił o uszczegółowieniu informacji podawanych w zgłoszeniu w zakresie przedmiotu działalności gospodarczej oraz o rozszerzeniu zgłoszenia o numer PESEL. Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej proponuje, aby nie pobierać za tę zmiany wpisu opłaty, jeśliby przedsiębiorca uzupełnił brakujące dane, o których mowa w art. 7b ust. 2 powyższej ustawy, do końca bieżącego roku. Następnie Pani Wójt poprosiła o pytania.
Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący Komisji poprosił o wyrażenie opinii nad projektem uchwały w sprawie zwolnienia z opłaty przedsiębiorców wpisanych do ewidencji działalności gospodarczej:
Za – 4 głosów,
Przeciw – 0 głosów,
Wstrzymało się – 0 głosów.
Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.
b)
Pani Wójt powiedziała, że są zainteresowane osoby otworzeniem punktu sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu. W związku z tym, że na terenie gminy został wykorzystany limit punktów sprzedaży, tj. trzy punkty, należy poprosić Komisję Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych o opinie w tej sprawie, a następnie Rada uchwali czy pozostawić limit punktów bez zmian czy zwiększyć. Następnie Pani Wójt porosiła, aby członkowie Komisji wypowiedzieli się na ten temat:
- Pan Lutostański Andrzej: „czy liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie gminy, nie zależy od liczby mieszkańców”.
Pani Wójt powiedziała, że sprawdzi to w ustawie.
- Pan Jaworowski Jan: „jeżeli przepisy pozwalają zwiększyć limit, to proponuję zwiększenie”.
- Pan Lutostański Andrzej: „to może o jeden punkt”.
Wszyscy członkowie Komisji wyrazili swoje zdanie pozytywnie odnośnie zwiększenia liczby punktów sprzedaży o jeden punkt.
d)
Pani Wójt powiedziała, że w związku z podjęciem przez Radę Gminy uchwały Nr XI/62/04 z dnia 19 marca 2004 r. w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Szczodruchach należy ustalić plan sieci szkół publicznych oraz granic ich obwodów na terenie gminy Kołaki Kościelne. Następnie Pani Wójt przedstawiła projekt uchwały w powyższej sprawie.
Przewodniczący Komisji porosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia planu sieci szkół publicznych oraz granic ich obwodów na terenie gminy Kołaki Kościelne:
Za – 4 głosów,
Przeciw – 0 głosów,
Wstrzymało się – 0 głosów.
Komisja jednogłośnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
e)
Pani Wójt powiedziała, że w związku ze zmianą ustawy o pomocy społecznej należy uaktualnić Statut Ośrodka Pomocy Społecznej. Następnie Pani Wójt przeczytała projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej. Przewodniczący Komisji – Pan Jaworowski Jan porosił o wyrażenie opinii nad powyższym projektem uchwały poprzez głosowanie:
Za – 4 głosów,
Przeciw – 0 głosów,
Wstrzymało się – 0 głosów.
Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej.
Ad.5
Pani Wójt poinformowała, że wpłynęło od Rady Rodziców w Szczodruchach podanie o zorganizowanie sesji Rady Gminy w ciągu siedmiu dni, ale w związku z tym, że było bardzo dużo zajęć, m.in.: przygotowanie dokumentacji inwestycji drogowych realizowanych z programu SAPARD, przygotowanie wniosku o pozyskanie środków na remont szkoły z PAOW-u i Ministerstwa Finansów, wybory do Parlamentu Europejskiego, konkurs na dyrektora, nie było to możliwe. Poza tym Pani Wójt powiedziała, że cały czas prowadzi rozmowy ze Stowarzyszeniem „Edukator” oraz równocześnie pertraktuje z Caritas Diecezji Łomżyńskiej. Caritas zaproponował założenie rodziny zastępczej w niewykorzystanych pomieszczeniach budynku szkoły. Pani Wójt powiedziała, że dziś wicedyrektor Caritas będzie rozmawiał z Dyrektorem i ma dać odpowiedź, czy będzie tym zainteresowany i jaki będzie tego koszt. Po otrzymaniu odpowiedzi Pani Wójt powiedziała, że zechce spotkać się z mieszkańcami Szczodruch, aby porozmawiać na ten temat i dowiedzieć się jakie jest ich zdanie.
- Pan Jaworowski Jan: „ile będzie uczęszczało dzieci do Szkoły w Szczodruchach, czy rodzice z obwodu szkolnego Szczodruchy dali gwarancję, że poślą tam dzieci?”.
Pani Wójt powiedziała, że nie dostała żadnej takiej informacji.
- Pan Jaworowski Jan: „trzeba na sesji poprosić rodziców, aby dali taką gwarancję”.
Pani Wójt powiedziała, że trzeba zastanowić się, jak zagospodarować budynek Szkoły.
- Pan Jaworowski Jan: „trzeba się zapytać mieszkańców, jaki mają pomysł na zagospodarowanie budynku”?
Członkowie Komisji Rewizyjnej stwierdzili, że należy przeznaczyć dotację w przeliczeniu na jednego ucznia oraz że radni podejmą decyzję o jej wysokości na najbliższej sesji.
Pani Wójt poinformowała, że 27 maja 2004 r. odbył się konkurs na dyrektora Zespołu Szkół w Kołakach Kościelnych. Ofertę złożył obecny dyrektor Zespołu Szkół w Kołakach Kościelnych. Pani Wójt powiedziała, że po otrzymaniu opinii z Kuratorium Oświaty powierzy stanowisko na dyrektora na 5 lat Panu Rakoczemu Henrykowi.
- Pan Jaworowski Jan: „ile było nauczycieli w komisji konkursowej”?
Pani Wójt odpowiedziała, że dwóch.
- Pan Przewodniczący Komisji: „jak minęła roczna współpraca z Dyrektorem?”
Pani Wójt odpowiedziała, że pozytywnie ocenia dotychczasową pracę Pana Dyrektora.
Pani Wójt poinformowała, że do programu SAPARD zakwalifikowały się dwie drogi gminne: Podłatki Duże i Czachy Kołaki. Do 10 czerwca br. mamy czas sprawdzenia ofert, a 14 czerwca należy podpisać umowę. Drobniejsze roboty, np.: ułożenie chodnika, oznaczenie ulic zostaną zrealizowane w późniejszym terminie, tj. po realizacji głównych inwestycji.
Więcej spraw nie poruszano.
Ad. 6
Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim obecnym i zamknął dziewiąte posiedzenie Komisji Rewizyjnej.
Protokolant Przewodniczący Komisji
Danuta Milewska Jan Jaworowski
Członkowie Komisji:
1. Bogdan Dąbrowski
2. Waldemar Kulesza
3. Andrzej Lutostański
Metryka strony